حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات ظهر امروز در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، گفت: در اسلام، حکومت و امامت برای مردم است. خداوند ابراهیم را با امتحانات سختی آزمود و زمانی که قابلیت او برای امامت روشن شد خداوند به او گفت که ابراهیم من تو را برای مردم امام قرار دادند.

وزیر اطلاعات بیان داشت: دموکراسی حکومت مردم بر مردم را مطرح می‌کند اما اسلام حکومت بندگان صالح را برای مردم مطرح می‌کند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه مردم است از جمله وزارت اطلاعات برای شما مردم عزیز است و برای شما مردم عزیز و در خدمت شما مردم است. کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر اساس احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون اساسی و مبتنی بر رهنمودهای امام راحل و تدبیرهای مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلابی، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات  ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور به کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنها بوده است.

علوی خاطر نشان کرد: صدها تلاش سرویس های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای موثر و مفید کشور صیانت شده است. ده ها جاسوس را که جذب دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند را در مراکز حساس کشور شناسایی شدند و به دستگاه قضایی معرفی  و در اختیار این دستگاه قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: گزارش شناسایی این جاسوس ها موجب بهت همه‌ کسانی شد که در جریان عملکرد وزارت قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه ای که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجگی کرد.

وی در مورد اقدامات معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: در عرصه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات راهبرد را از او ضد جاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده است و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، متخاصم و دشمن، ضربه‌های کاری را به آنها وارد کرده است که مختصراً به چند مورد آنها اشاره می‌کند.

علوی با اشاره به یکی از پرونده‌های وزارت اطلاعات در مصاف با سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA، گفت: ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند. در تبادل اطلاعاتی با سرویس اطلاعاتی کشورهای دوست، اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت و در کشورهای مختلف منابع CIA دستگیر شدند و ارتباط CIA با منابع به هم ریخت؛ به گونه ای که در آمریکا کمیته شکست را تشکیل دادند و رئیس CIA این ضربه را از سوی جمهوری اسلامی تایید کرد.

وی اضافه کرد: اخیراً «یاهو نیوز» با ۱۱ نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشته که اغلب آنها از ذکر نامشان خودداری کردند اما یکی از آن‌ها که نام خود را ذکر کرده «اروین مکرو» است تحلیلگر امنیت ملی آمریکا که می گوید این موضوع یکی از فاجعه آمیز ترین شکست های بعد از ۱۱ سپتامبر است.

علوی تصریح کرد: یکی دیگر از مقامات CIA که نخواست نامش فاش شود می‌گوید زمانی که منابع ما  شروع به از هم پاشیدن کرد این سوال به وجود آمد که آیا خانه پوشالی ساخته بودیم ؟ یکی دیگر از مقامات سیاسی آمریکا می‌گوید از زمانی که این اتفاق افتاد گویا هیچ مسئله دیگری برای CIA وجود نداشت وقتی سوخت و سوز هایی به این شکل در یک سیستم اطلاعاتی و جاسوسی رخ می دهد همه چیز در آنجا بسیار بد و تاریک پیش می‌رود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: ضربه به گونه‌ای بود که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند. در آینده نزدیک جزئیاتی از این حماسه اطلاعاتی در مصاف با CIA از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در اختیار شما مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: شبیه این ضربه به سرویس MI۶ انگلستان وارد شد که آن هم در آینده نزدیک اطلاعاتش به استحضار خواهد رسید فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خودشان را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای خود آنها در آمد که برخی از افراد کابینه آنها جلب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شده است.

علوی اضافه کرد: در یکی از این اقدامات ضد جاسوسی، شرکتی که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب را تزریق می‌کرد که اگر کشف نمی شد و آن مرکز راه اندازی می‌شد فاجعه ای بشری بوجود می‌آمد. ضد جاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن آن و شناسایی قطعات معیوب شد.

وی در مورد اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه مبارزه با مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:  وزارت اطلاعات به مفسدان و اخلالگران اقتصادی بیرحمانه تاخته است. صدها هزار هکتار زمین منابع ملی را که به صورت عدوانی تصرف شده بود از تصرف خارج کرده. مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و صیانت از اموال مردم در سیستم بانکی اقدام شده است.

وزیر اطلاعات گفت: در شرکتی که وابسته به یکی از بانک های خارج از کشور بود ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت سارق که خانومی بود به کشورهای مختلف متواری بود؛ قدرت اطلاعاتی ما او را تعقیب کرد تا سرانجام او را به کشور برگرداندیم و سرمایه مردم را به آنها دادیم.

وی تاکید کرد: همچنین افرادی که یکی از بانک‌ها را هک کرده بودند و ۱۵۰ میلیارد پول مردم را با هک تصاحب کرده بودند و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بودند شناسایی و آنها را به کشور برگردانیم و اموال مردم را به مردم برگردانیم.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: در همین حال امنیت اقتصادی همیشه مدنظر وزارت اطلاعات بوده و همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند که فعالان اقتصادی باید احساس آرامش کنند در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش خودمان را به کار گرفتیم و آن جایی که احساس کردیم فعالان اقتصادی ممکن است در مسیر اشکالی قرار گیرند آنها را راهنمایی کردیم تذکرات لازم را دادیم و از آن‌ها صیانت کردیم.

وی تصریح کرد: فرزندان شما در وزارت اطلاعات در حوادث اخیر سیل که موجب آسیب‌دیدگی بخشی از هم وطنان عزیزمان شد، همراه با مسئولین محترم نیروهای مسلح و  نیروهای مردمی در سیل حضور پیدا کردند و کار کردند و بخشی از حقوق خود را به مردم سیل زده عزیزمان هدیه کردند.

وزیر اطلاعات خطاب به نمازگزاران جمعه گفت: من این را سر بسته به شما می‌گویم؛ تحریم‌های آمریکا عملاً به برکت مقاومت شما و در سایه تدبیرهای رهبری تاثیر خود را از دست داده است. مقامات کشورهای همسایه که به کشور ما می‌آیند در دیدار با مسئولین اعلام کردند که فکر نمی‌کردند ایران آنقدر قوی باشد و در برابر فشار تحریمی آمریکا اینچنین مقاومت کند.

وی گفت: کشوهای همسایه به سمت تعامل با جمهوری اسلامی ایران آمدند و از (ما) وزارت اطلاعات درخواست نشست، مذاکره و تعامل می‌کنند. این قوت و قدرت نتیجه وحدت همه مردم و مسئولین در سایه هدایت های مقام معظم رهبری به ویژه در گام دوم است که باید این وحدت را مستحکم تر از پیش در پی گیریم.

علوی بیان داشت: حضرت امیر المومنین (علیه السلام) می‌فرماید هر ملتی که دست به دست هم بدهند و کارها را با همدلی و همدستی پیگیری کنند کار آنها پیش می رود و پیوند آنها ناگسستنی می شود و رسول اکرم صلی الله می فرمایند امت من با هم اختلاف نداشته باشید چرا که ملت هایی که پیش از شما دچار اختلاف شدند از بین رفتند و نابود شدند.

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات از یک سو با جامعه اطلاعاتی (یعنی) ارتش و سپاه، ناجا، قوه قضاییه، بسیج، وزارت کشور، وزارت دفاع و شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح و شورای امنیت کشور و همه دستگاه های موثر بر امنیت دست برادری و وحدت داده است و امروز وحدت ای مثال زدنی بین دستگاه‌های امنیتی حاکم است و نتیجه آن امنیت پایدار برای کشور در این منطقه امنیت زده و ضد امنیتی شده است. وحدت بسترساز تعجیل فرج مولایمان امام زمان است و نمادی از انتظار فرج و ان‌شالله بسترساز تحقق وعده الهی خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.