این شبکه خبری درگزارش روز یکشنبه خود با استناد بر گزارش ایرنا به نقل از «علی نجفی خوشرودی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نوشت: مجلس ایران خطوط کلی طرح تلافی اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی را تصویب کرد.

بلومبرگ افزود: در این طرح نیروهای فرماندهی آمریکا در غرب آسیا و هر سازمان و نهادی که تحت آن علیه ایران همکاری می کند، تروریست خوانده می شوند. این طرح همچنین عنوان می کند که هر گونه حمایت مالی، فنی و آموزشی، یا ارائه خدمات و تامین مایحتاج نیروهای مذکور دخالت در اقدام تروریستی محسوب می شود.

بلومبرگ خاطرنشان کرد: وال استریت ژورنال در گزارش۶ آوریل (۱۷ فروردین) خود به نقل ازمقامات آمریکایی که هویت شان فاش نشده بود، نوشت، درباره قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریستی برنامه ریزی شده و این طرح مورد حمایت «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا درباره این طرح هشدار داده اند.

بلومبرگ نوشت: قرار دادن نام سپاه در فهرست کشورهای تروریستی تازه ترین اقدام از مجموعه اقدامات تهاجمی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریا علیه ایران بوده که به دنبال منزوی کردن و تضعیف این کشور است.

بلومبرگ نوشت: آمریکا سال گذشته از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج شد و تحریم ها را بار دیگر علیه این کشور غنی از نفت خلیج فارس اعمال کرد و وعده داد صادرات نفت خام این کشور را متوقف کند.

قانونی که در ایران تصویب شده است به دولت این کشور اجازه می دهد اقدامات جدی و تلافی جویانه ای را علیه آمریکا و دیگر نیروهایی که منافع جمهوری اسلامی را به خطر می اندازند، بکار بندد. این طرح همچنین خواستار محدود کردن دسترسی نیروهای آمریکایی و دیگر نیروها به تاسیسات، تجهیزات و منابع مالی و دیگر کمک های احتمالی از سوی دیگر کشورها است.

به گزارش ایرنا، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گفت: کلیات طرح قانونی دو فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا با اتفاق آراء به تصویب کمیسیون رسید و در ادامه علاوه بر ماده واحده، دو ماده از این طرح نیز به تصویب رسید.

خوشرودی افزود: در بند یک این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازند، اقدامات متقابل و قاطع به عمل می آورد.

بند دو این طرح نیز اشاره می کند که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده ظرفیت های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک بهره مندی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک های احتمالی کشورهای منطقه را به حداقل ممکن برساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه تصویب این طرح قانونی به جلسه روز دوشنبه (۲۵ فروردین ماه) کمیسیون موکول شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.