از سال گذشته بازار میوه نیز همانند سایر محصولات دچار نوسان شد به‌طوری‌که قیمت‌ها موجب شد مردم از خرید میوه همانند قبل در سبد غذایی بازبمانند.

بازار میوه همچنان در تب و تاب است و ورود گوجه سبز ۲۰۰هزار تومانی بعد از افزایش قیمت پیاز و سایر محصولات تعجب مردم را بیشتر برانگیخت.

مازندران استانی پرمیوه است و مردم استان انتظار دارند باتوجه به اینکه محصولات در استان تولید می‌شوند بتوانند از آن برخوردار شوند نه اینکه با مشاهده قیمت خیال خرید را از ذهن خود دور کنند.

انتظار مردم مازندران این است با آمدن میوه‌های بهاره و پس از آن تابستانه قیمت میوه بشکند و مردم بتوانند میوه‌ها را همانند گذشته در سبد غذایی خود خریداری کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قیت میوه امروز در بازار استان شامل موز با قیمت ۱۱هزار، سیب قرمز ۸هزار، سیب زرد۱۰هزار، لیموترش و خیار محلی ۸هزار، کیوی ۱۰هزار، پرتقال والنسیا۵هزار و ۵۰۰، خربزه ملون ۶هزار، هندوانه ۲هزار و ۵۰۰، گوجه و بادمجان ۳هزار و ۵۰۰، پیاز ۱۲هزار، سیب‌‌زمینی ۴هزار، کدومحلی ۸هزار، کاهو ۳هزار و کلم و هویج ۴هزار، فلفل دلمه و پرتقال تامسون ۵هزار تومان، گوجه سبز ۱۲۰هزار و گوجه سبز محلی ۵۰هزار تومان است.

امیرحسین فخرآوران افزود: درحال حاضر شاهد افزایش قیمت گوجه سبز نوبرانه در بازار هستیم که با عرضه بیشتر این محصول شاهد روند کاهشی قیمت آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: قیمت پیاز که طی هفته‌های گذشته به‌دلیل صادرات افزایش یافته به‌دلیل سیل همچنان بالا است که امیدواریم باتوجه به اینکه درحال حاضر صادراتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد قیمت آن کاهش یابد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با تأکید بر اینکه درحال حاضر نمی‌توان وضعیت بازار میوه را پیش‌بینی کرد، گفت: امیدواریم با عرضه میوه‌های سردرختی در بازار شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار میوه باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.