به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه &#۳۹;د نشنال&#۳۹;، &#۳۹;رابرت اوبرایان&#۳۹; نماینده ویژه دولت آمریکا در امور گروگان ها گفت: در صورتی که دمشق &#۳۹;آستین تایس&#۳۹; خبرنگار ربوده شده آمریکایی را آزاد کند، دولت ترامپ آمادگی دارد باب مذاکره را با دولت دمشق باز کند.

وی ادامه داد: ما کاملا اطمینان داریم که خبرنگار آمریکایی که در سوریه و هنگام تهیه گزارش از درگیری سوریه در سال ۲۰۱۲ ربوده شد، زنده است و هنوز در خاک سوریه به سر می برد.

اوبرایان افزود: &#۳۹;ما بر این باوریم که او در سوریه و زنده است. واشنگتن از دولت سوریه می خواهد تا تمام تلاش خود را برای یافتن تایس و سایر آمریکایی ها در سوریه کمک کند. واشنگتن تأکید دارد که برای آزادی اتباع آمریکایی دربند در خارج از کشور، باج یا پاداش مستقیم نمی دهد. اما اگر سوریه آمادگی داشته باشد تایس را آزاد کند، گامی به سمت ایجاد پل هایی با دولت دونالد ترامپ برداشته شده است.

این مقام آمریکایی گفت: رئیس جمهور ترامپ بارها به صراحت اعلام کرده است که اگر دولت سوریه می خواهد تا روابط بهتری با واشنگتن داشته باشد، پیش از هر اقدام دیگری باید گروگان های ما را آزاد کند و اگر ناپدید شده اند، آنها را پیدا کنید.

وی افزود: بهترین نمونه برای این رویه، کره شمالی است. به دنبال آزاد شدن بی قید و شرط گروگان های آمریکایی دربند در کره شمالی، واشنگتن مذاکرات را در سطح عالی ترین مقام با این کشور آغاز کرد. ما خواهان بازگشت دولت سوریه به دامان جامعه جهانی هستیم و بهترین روش آن، بازگرداندن گروگان های ما به کشور است.

دولت آمریکا از سال ۲۰۱۱ مذاکرات علنی با دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.