یوری اوشاکوف مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران،  اعلام کرد که در جریان مذاکرات روز پنج شنبه "ولادیمیر پوتین" با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در مسکو، موضوع حل و فصل اوضاع سوریه بطور دقیق مورد بررسی قرار گرفت، ولی هیچ "طرحی به روی کاغذ" درباره اقدام در سوریه، از سوی طرف اسرائیلی ارائه نشده است.

پیش از این، نشریه «تایمز اسرائیل» به نقل از منابع خبری بلندپایه مدعی شده بود که نتانیاهو چنین طرحی که خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه را مورد توجه قرار داده را به روسای جمهوری روسیه و آمریکا ارائه داده است. در خبر منتشره یادآوری شده بود که ظاهراً پوتین به این مسئله علاقمندی نشان داده است.

نتانیاهو شب گذشته در پایان سفر خود به مسکو گفت که در دیدار با رئیس جمهوری روسیه، طرفین توافق کردند تا به هماهنگی اقدامات بین نظامیان روسی و اسرائیلی ادامه دهند. به گفته وی، تل آویو و مسکو در سوریه هدف مشترکی را دنبال می کنند و آن خارج شدن تمامی نیروهای نظامی خارجی از این کشور است که بعد از آغاز جنگ داخلی به سوریه وارد شده‌اند.

خبرگزاری «نووستی» همچنین خبر داد که "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه روز گذشته (پنجشنبه) در مسکو با همتای اسرائیلی خود دیدار کرده و طرفین درباره همکاری‌های دوجانبه روسیه-اسرائیل در عرصه امنیتی و همچنین روند اوضاع در سوریه تبادل نظر کردند. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.