امیر سرتیپ دوم مراد خوش کنار امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: نیروهای ارتش از روز گذشته کار لایروبی شهر پلدختر از گل و لای را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای تیپ ۶۵ ویژه ارتش نیز به منظور خدمت رسانی به مردم در لرستان حاضر شده اند، گفت: بالگردهای ارتش علاوه بر انتقال امکانات و تجهیزات کمک های مردمی برای مردم سیل زده در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ نفر از آسیب دیدگان را به مراکز درمانی منتقل کرده اند.

فرمامده لشکر ۸۴ تصریح کرد: سامانه تهیه و پخت غذای گرم و آشپزخانه سیار نیروی زمینی ارتش نیز با استقرار در شهرستان پل دختر، در هر وعده ۱۰ هزار پرس غذای گرم آماده و در بین مردم سیل زده این منطقه توزیع می کند که تا امروز بیش از ۵۰ وعده (۵۰ هزار پرس غذا) توزیع شده است.

امیر خوش کنار گفت: نیروی هوایی ارتش نیز طی شب گذشته تا ظهر امروز با سه سورتی پرواز توسط هواپیماهای ترابری سی ۱۳۰ و بوئینگ ۷۰۷ خود، ۴۱ تن بار شامل محموله کمک های مردمی و هلال احمر از قبیل چادر، پتو، چکمه، آب معدنی، مواد شوینده، مواد غذایی کنسروی و نان بسته شده را از طریق پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد به مناطق سیل زده ارسال کرده است.

وی افزود: از روز گذشته تا ظهر امروز بالگردهای هوانیروز نیز با بیش از ۱۸۰ سورتی پرواز اقلام مورد نیاز مردم در شهرهای پل دختر، معمولان، دورود، نورآباد، ماژین و دیگر مناطق سیل زده استان لرستان را توزیع کرده اند.

فرمانده لشکر ۸۴ خرم آباد اعلام کرد: هواپیمای اف ۲۷ و بالگردهای ۲۱۲ نیروی دریایی نیز همراه با تکاوران، غواصان و تجهیزات مورد نیاز با ۱۶قایق عملیاتی خود در اهواز مستقر شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.