عبدالرضا رحمانی فضلی نقاط مختلف استان‌های کرمانشاه، لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری را از جمله مناطقی برشمرد که تعداد بیشتری از شهرها و روستاهایشان درگیر سیل هستند و گفت: تاکنون ۷۸ جاده بین شهری و دو هزار و ۱۹۹ جاده روستایی بر اثر سیلاب مسدود شده‌اند که امدادگران در تلاش برای بازگشایی آنها هستند.

وی تعداد پل‌های تخریب شده بر اثر سیلاب در دو روز اخیر را ۸۴ دهنه ذکر کرد و اظهار داشت: در ۱۵ استان درگیر در حوادث سیل اخیر ۱۴۱ رودخانه طغیان داشته‌اند و ۴۰۹ مورد رانش زمین گزارش شده که بیشتر رانش‌‌ها مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران از اسکان موقت حدود ۶۰ هزار خانوار در اماکن امن با تجهیزات لازم خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون حدود ۲۰ مورد گزارش آسیب و جراحات انسانی داشته‌‌ایم که از مردم عاجزانه خواستاریم به طور کامل به توصیه‌ها و هشدارهای لازم که از سوی مسئولان ذیربط داده می‌شود توجه کنند تا موجبات آسیب به خود و دیگران نشوند.

رحمانی فضلی از دستور به استان‌های اصفهان و مرکزی برای امدادرسانی سریع در قالب کمک‌های مورد نیاز مردم و اعزام ماشین‌‌آلات و تجهیزات امدادی به استان لرستان خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.