اسحاق جهانگیری در بدو ورود به لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد بارش رحمت الهی در کشور هستیم که به آن نیاز فراوان داشتیم، گفت: متأسفانه در برخی مناطق از جمله لرستان این بارندگی‌ها سبب وقوع سیل شده و خساراتی به تأسیسات کشور و اموال مردم وارد آورده است.

 

جهانگیری بیان کرد: طی دو جلسه‌ای که در سال جدید داشتیم بحث اصلی مربوط به سیل و مسائل مربوط به آن بوده است که امروز مصوبات آن را در مورد مسکن ابلاغ کردیم.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مورد مسائل کشاورزی و دامداری نیز تصمیماتی گرفته شده است، گفت: امیدواریم که از همین امروز کار اجرایی و پرداخت خسارات آغاز شود.

 

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی فضایی علیه سدسازی در کشور به راه افتاد، ادامه داد: امروز در این بارندگی‌ها و وقوع سیل، مشخص شد که سدها چه نقش مهمی در جلوگیری از وقوع سیلاب و تخریب‌های احتمالی پایین‌دست خواهند داشت.

 

جهانگیری بیان کرد: سدها می‌توانند حجم قابل توجهی آب را نگهداری کنند و امیدواریم تمامی آنهایی که از نظر زیست‌محیطی مشکلی ندارند به بهره‌برداری برسند.

 

معاون اول رئیس جمهوری در سفر به لرستان، علاوه بر تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران، از مناطق سیل‌خیز نیز بازدید کرده و اقدامات و آمادگی‌های ایجاد شده برای مقابله با پیامدهای احتمالی سامانه بارشی که تا دو روز دیگر استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.