بازار مسکن در سال جدید تحت تاثیر متغیرهای مختلفی (عوامل درونی و بیرونی) قرار می ­گیرد که بر حسب وزن هر کدام از آنها، سمت و سوی معاملات ملک و به تبع، ساخت و سازهای مسکونی مشخص خواهد شد.

در حال حاضر گروه ­های مختلف متقاضی خرید آپارتمان شامل خانه ­اولی ­ها، کسانی که قصد تبدیل آپارتمان خود به ملک بهتر را دارند و همچنین سایر متقاضیان، با حداقل سه پرسش عمده مواجه هستند. آیا این بازار در سال ۹۸ «رکود سنگین» در حوزه خرید و فروش را تجربه می ­کند؟ بازار کشوری معاملات مسکن چه وضعیتی را در یکسال گذشته پشت ­سر گذاشت؟ روند تغییرات قیمت ملک چگونه خواهد بود؟

در سمت عرضه مسکن نیز مهمترین دغدغه ذهنی سرمایه ­گذاران ساختمانی به فرجام قیمت تمام ­شده و پارامترهای تورم ­ساز در این حوزه مربوط است.

«دنیای اقتصاد» در همایشی که نهم اردیبهشت ماه با عنوان «چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۸» برگزار می­ کند، به این پرسش ­ها پاسخ خواهد داد.

همچنین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» نیز در همان تاریخ (در نوبت صبح) توسط «دنیای ­اقتصاد» برگزار می­ شود که در آن تصمیم‌گیران، اقتصاددانان و صاحب‌نظران ارشد کشور به آسیب‌شناسی «ماندگاری چالش‌های اقتصاد ایران» می‌پردازند. علاقه ­مندان به شرکت در همایش می­ توانند برای ثبت ­نام و حضور، به آدرس http://events.den.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۸۷۷۶۲۳۵۰ (دبیرخانه همایش) تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.