سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در رابطه با توصیه‌های ایمنی هنگام مواجه با سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی موجود شهر تهران و پیش‌بینی‌ احتمال شدت بارندگی و آبگرفتگی و جاری شدن آب در معابر، از شهروندان تقاضا می‌کنیم که نگران نباشند و خونسردی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند، افزود:  در ساعاتی که احتمال رعد و برق و صاعقه وجود دارد، از قرار گرفتن در ارتفاعات، کنار ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های فلزی خودداری کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: چون باران‌های شدید ظرف چند دقیقه می‌تواند یک سیلاب را راه‌اندازی کند، از نشستن در بستر رودخانه‌ها خودداری کنید، چراکه فرصت عکس العمل را به شما نخواهد داد، چراکه در روز‌های گذشته شاهد حوادث تلخ به این صورت بودیم.

ملکی با تأکید بر اینکه از نشستن در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین دره‌ها و گودال‌ها جدا خودداری شود، تصریح کرد: همچنین از تردد و قدم زدن در کنار مسیل‌ها و کانال‌های درون شهری جدا خودداری کنید و در این مواقع مراقبت کودکان خود باشید و در صورت مشاهده بارندگی شدید حتما خودتان را به یک سرپناه امن برسانید تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.