مهدی داوری اظهار داشت:‌با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در ساعت آینده ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران با حضور ۲ هزار نفر از آتش‌نشانان در آماده‌باش کامل هستند و ۲ هزار نفر دیگر از آتش‌نشانان نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حادثه‌ای خود را به مقرهای مشخص شده برسانند.

وی بیان داشت:‌تمامی تجهیزات سنگین و سبک در تمام ایستگاه‌ها وجود دارد تا در صورت بروز حادثه با کمک سایر نهادهای امدادرسان در محل حادثه حضور پیدا کنیم و اقدامات لازم صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بازگشت ماشین‌های آتش‌نشانی از گلستان گفت: متأسفانه در انتشار این فیلم کم لطفی صورت گرفته است. آتش‌نشانان به محلی که رسیده بودند مسدود بود و پل پر از گل و لای بوده است. اگر از آن مسیر تردد می‌کردند امدادرسانی مختل می‌شد بنابر این آتش‌نشانان تصمیم گرفتند از مسیر جایگزین استفاده کنند و ۱۵۰ کیلومتر شهر را دور زدند و از نقطه دیگری وارد شهر شدند و اگر از همان نقطه وارد می‌شدند کف خودروها پر از لوله‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی بود که از بین می‌رفت.

وی افزود:‌در حال حاضر سه روز است که آتش‌نشانان بدون وقفه مشغول عملیات در گلستان هستند و بنده مطمئنم افرادی که این فیلم را منتشر کردند در حال حاضر شرمنده شدند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز به آماده‌باش تمامی آتش‌نشانان در شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌ آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در تهران آماده‌باش هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.