مهدی جمالی‌نژاد در ستاد خدمات سفر استان که همزمان با شورای هماهنگی مدیریت بحران و آئین معارفه شهردار اراک برگزار شد، در خصوص سفرهای نوروزی و سفرهای تابستانی بیان کرد: در بحث سفرهای بین استانی کشور در نوروز و تابستان با یک مشکل مهم مواجه هستیم که رفع آن امسال به عنوان محور کار مدنظر قرار گرفته است.

وی این مشکل را عدم توزیع سفرها دانست و گفت: سفرها عموماً بین چند استان و شهر محدود انجام می‌شود در حالی که ایران دارای هزار و ۲۷۹ شهر و ۳۷ هزار روستاست که هرکدام جاذبه و پتانسیل گردشگری خاص خود را دارند اما انتخاب مردم تنها به مقاصد گردشگری خاصی محدود شده و به حدود ۴۰۰ روستای شناخته شده منحصر شده است.

جمالی‌نژاد این نقیصه را حاصل عدم معرفی شهرها و روستاها بیان کرد و افزود: استان مرکزی و اراک ظرفیت‌های گردشگری خاص خود را دارد که باید به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود. این امر باید در قبال شهرهای کوچک و روستاها نیز انجام گیرد.

وی تصریح کرد: باید برای شهرهای مقصد گردشگری یک برند مطرح شود و نسبت به معرفی آنها تلاش شود. استان مرکزی هزار و ۱۲۸ روستا دارد که برندسازی در این حوزه می‌تواند جهت معرفی این نقاط، افزایش ضریب ماندگاری و توسعه گردشگری مؤثر باشد و این امر منوط به معرفی تمامی جاذبه‌هاست.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه به بارش‌ها و وضعیت برخی از استان‌های درگیر سیل اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی کشور شرایط دشواری است، از دو روز قبل از نوروز سفر به استان‌های درگیر سیل را آغاز کرده ام و شرایط در برخی از استان‌ها مانند خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد نیز فوق بحرانی است.

وی اظهار کرد: مسلماً برای مواجهه با این حوادث باید برنامه بلندمدت و میان مدت داشت اما در شرایط کنونی که فرصت زیادی وجود ندارد باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت داشت و اقدامات لازم مانند پاکسازی معابر و … انجام گیرد و در این راستا مجموعه وزارت کشور با تمام توان و تمام قد خدمات‌رسانی خواهد داشت.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه وزارت کشور در این روزها ۲۴ ساعته فعال است و اگر نیاز به بسیج امکانات باشد تمام قد اعلام آمادگی می‌کند، افزود: وزارت کشور در موضوع مدیریت وضعیت استان‌های مازندران و گلستان و دیگر شهرها تلاش بسیاری داشت و اگر حادثه‌ای بروز کند استان‌های همجوار نیز برای رفع چالش‌ها کمک‌رسانی خواهند داشت.

وی در خصوص معارفه شهردار اراک ضمن قدردانی از سرپرستی ۴ ماهه شالی‌بگ بیان کرد: فراز و نشیب و زمانی زیادی برای انتخاب شهردار اراک صرف شد اما جنس کار در شهرداری‌ها با دیگر دستگاه‌ها کاملاً متفاوت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.