مانیلا بولتین گزارش داد، مایک پمپئو که در سفر خاورمیانه‌ای خود روز گذشته در بیروت با جبران باسیل، همتای لبنانی خود دیدار کرد، روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک از لبنان خواست تا یک انتخاب مشخص داشته باشد.

پمپئو، به ویژه درباره نقش حزب‌الله که ادعا می‌شود تحت حمایت ایران است ابراز کرد؛ این جنبش مورد هدف تحریم‌های آمریکا است اما دارای سه مقام در کابینه لبنان است.

وی در این کنفرانس خبری دست به فرافکنی زد و مدعی شد: " لبنان و مردم لبنان دو انتخاب دارند: به عنوان ملتی مستقل و سربلند پیش بروند یا اجازه دهند که بلندپروازی‌های پلیدانه ایران و حزب‌الله آینده‌تان را به شما تحمیل کند".

همچنین رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدار پمپئو با مایکل آئون، رئیس جمهور لبنان گفت که او بر "نگرانی‌های شدید دولت آمریکا درباره نقش حزب‌لله و ایران در لبنان و منطقه و خطری که آن برای امنیت، ثبات و شکوفایی لبنان دارد، تاکید کرد".

به گزارش ایسنا، این ادعا از سوی وزارت امورخارجه آمریکا علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا، خود با اقدامات غیرقانونی و مداخله‌جویانه از تهدیدات اصلی منطقه به شمار می‌رود. نمونه‌ای از این اقدامات حضور نظامی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش، حمایت از ائتلاف عربی در جنایت علیه یمن، فروش تسلیحات به عربستان سعودی و حمایت از مواضع سلطه‌جویانه رژیم صهیونیستی به بهانه به رسمیت شناختن موجودیت آن می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.