فرهاد دژپسند روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان گفت: این مبلغ، علاوه بر ۵۰ میلیارد ریالی است که پیش از این به عنوان تنخواه به استان های سیلزده از جمله گلستان اختصاص یافته بود.

وی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و برای بررسی وضعیت سیلزدگان به گنبد سفر کرده است، افزود: با حجم بسیار سنگینی که سیل داشت، طبیعی بود که آثار تخریبی زیادی داشته باشد ولی خوشبختانه در شهرستان گنبدکاووس این سیل هیچگونه تلفات جانی نداشت که نشان از مدیریت مطلوب مسئولان این شهرستان بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از محلات سیلزده گنبد و مطالبات مردم، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های شبانه روزی مسئولان برای کاهش مشکلات مردم سیلزده، آنها حق دارند از برخی کمبودها و کاستی هایی که در مواقع بروز بحران روی می دهد ناراحت باشند و زبان به انتقاد و گلایه بگشایند، زیرا در سختی و تنگنا قرار گرفته اند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان اعم از مسئولان محلی که شبانه روز در حال تلاش هستند و نیز مسئولان کشوری و ملی برای کاستن از مشکلات مردم حادثه دیده تلاش کنند تا زندگی مردم در کوتاهترین زمان به حالت عادی برگردد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر تسریع در تهیه آمار خسارت های ناشی از سیل و ارائه آن به دولت برای جبران این خسارت ها، گفت: در جلسات دولت نیز با تشریح مشاهدات واقعی انجام شده از وضعیت سیلزدگان، نسبت به جبران تمامی خسارت های وارده تلاش خواهد شد.

وی با اشاره به سیل خیز بودن استان گلستان بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه به صورت پایدار از جمله در زمینه آبخیزداری برای مقابله با سیل در آینده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیر عامل بیمه ایران نیز با ارائه گزارشی در خصوص پرداخت خسارات حادثه دیدگان گفت: با وقوع بحران سیل در گلستان تمامی شعب بیمه ایران در این استان فعال بوده و مشغول ارزیابی خسارت های وارده هستند و با اتمام بررسی خسارت ۱۳۵ پرونده، پرداخت خسارت آنها آغاز شده که بخشی از آن مربوط به شهرستان گنبد است.

به گزارش ایرنا، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران گنبدکاووس، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تصریح بر اینکه وقوع سیل بسیار سنگین، خسارات بسیار گسترده ای را به استان و شهرستان گنبدکاووس تحمیل کرده است، از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری درخواست کرد نسبت به جبران این خسارت ها اقدام شود تا تسکینی بر آلام و دردهای مردم باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم با تشریح روند وقوع سیل و اقدامات انجام شده برای کاستن از ابعاد بحران، بر ایجاد ستاد معین و فرعی حوادث غیرمترقبه در شرق استان گلستان با توجه به حادثه خیز و گسترده بودن منطقه و ضرورت اقدامات بموقع برای پیشگیری و مهار ابعاد اینگونه حوادث تاکید کرد.

فقدان شبکه جمع آوری فاضلاب و سیستم هدایت آب های سطحی و ضرورت تکمیل آنها به همراه توجه به مدیریت بحران و ضرورت های آن از قبیل استقرار امکاناتی همچون قایق و پمپ های لجن کش با توجه به سیل خیز بودن منطقه و نیز تجهیزات و مکان اسکان اضطراری از دیگر مواردی بود که از سوی مسئولان گنبدکاووس برای مقابله بموقع به وضعیت های بحرانی در آینده مطرح شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نشست، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری از دو محله گنبدکاووس در حاشیه رودخانه گرگانرود که از سیلاب دچار خسارت شده بودند و نیز سد گلستان بازدید کرد و از نزدیک با پی آمدهای مخرب سیل و مشکلات پیش آمده برای مردم این شهرستان آشنا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.