"سید حسن رضوی" با بیان این مطلب اظهار کرد: برپایه اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه های بارشی از سمت جنوب و غرب کشور و گسترش آن به استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز در استان تهران احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه ها و مسیل های سطح استان وجود خواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب های مخرب در سطح حوضه های آبریز، رودخانه ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگرانی که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان های مربوطه اعلام می شود توجه جدی داشته باشند.

رضوی با بیان اینکه اکیپ های گشت و بازرسی آب منطقه ای تهران جهت پایش رودخانه ها وسیلاب های احتمالی حضور میدانی دارند،  ادامه داد: عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه ها حتی رودخانه ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان های سیلابی و توقف در کنار جریان سیلاب برای مشاهده و یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسوولان و ماموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین در پایان یادآور شد: بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه ها و محل های ورودی مکان های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان بایستی به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.