بهنام سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برابر اطلاعیه سازمان هواشناسی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد در همین راستا توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی شهروندان از سفر غیرضروری به این استان‌ها پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در غرب و جنوب استان فارس نیز جاری شدن سیلاب گزارش شده است، گفت: توصیه می‌شود که شهروندان از سفر به این مناطق نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت سیل در استان‌های گلستان و مازندران گفت: اقدامات با تمام قوا در این استان‌ها ادامه دارد و خوشبختانه خدمات خوبی به ساکنان مناطق سیل‌زده ارائه شده است و امدادرسانی‌ها به این مناطق ادامه دارد اما همچنان توصیه می‌شوند شهروندان از سفر غیرضروری به استان گلستان و شرق استان مازندران خودداری کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به شهروندان هشدار داد که از اسکان و حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند و حتماً به هشدارها و توصیه‌های مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی که از سوی رسانه‌ها اعلام می‌شود، توجه کافی بکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران طی دو نوبت استان‌های سراسر کشور را در زمینه مقابله و آمادگی با حوادث فصل بهار به حالت آماده باش درآورده است، گفت: یک بخشنامه به تمامی استان‌های سراسر کشور در اوایل اسفندماه صادر و روز گذشته نیز بخشنامه‌ای دیگر به فرمانداران استان‌های سراسر کشور ارسال شد.

سعیدی از شهروندان خواست که قبل از اقدام به سفر وضعیت راه‌ها، شرایط جوی و پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی را لررسی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.