احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران است اما در گلستان و شرق مازندران بارش‌ها نسبتاً کمتر و در ارتفاعات نیز به‌صورت برف خواهد بود و جای نگرانی برای مناطق سیل‌زده نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت‌: این بارش‌ها تا چهارشنبه (۷ فروردین) ادامه خواهد داشت.

یه گزارش ایسنا سازمان هواشناسی در اخطاریه نیز اعلام کرده است: سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و از اواسط وقت امروز (۴ فروردین) و طی روز های دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) ضمن تقویت به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد. بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه برای فردا (۵ فروردین) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان و جنوب قم خواهد بود.

در همین روز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران پیش بینی می شود.

سه‌شنبه (۶ فروردین) نیزبارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، شمال هرمزگان، جزایر خلیج فارس و غرب اصفهان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم،سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و شمال تهران همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز انتظار می‌رود.

در پایان این اخطاریه آمده است که به سبب شدت بارش در این مناطق برای سفر در مسیرهای یاد شده لازم است برنامه‌ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.همچنین به سبب بارش‌های قابل ملاحظه و رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب به عمل آید. از طرفی به سبب پیش‌بینی بارش برف و کولاک برف همچنین احتمال وقوع بهمن طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) صعودهای کوهستانی در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.