حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مجلس درخصوص غیبت استاندار گلستان به خبرنگار «انتخاب» گفت: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.

وی غیبت استاندار گلستان در وضعیت بحرانی فعلی ‌را اقدامی دور از انسانیت توصیف کرد و ادامه ‌داد: اصولاً مسوولیت حکم می‌کند که مسوولین در ایام عید ‌اماده هر اتفاق غیرمترقبه ای باشند. حالا که سیل آمده و مردم خانه و کاشانه شان را در آب می بینند و حتی مشاهده می‌شود، در منطقه هایی خورد و خوراک هم پیدا نمی شود، دور از انصاف و‌ انسانیت است که آقای استاندار حاضر نشده تا سفرش ‌را نیمه کاره رها کرده و به استان محل مأموریتش بازگردد.، چون هیچ کاری را نمی‌توان مهمتر از رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده دانست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس دهم همچنین ‌ادامه ‌داد: قطعا این موضوع باید از طریق نهادهای مربوطه مورد پیگیری قرار بگیرد تا معلوم شود، چه مسأله ای در میان است که آقای ‌استاندار در چنین موقعیتی به سفر خارج از کشور رفته ‌اند و آبا اصلا بحث مرخصی صحت دارد ‌یا نه؟ چون با هر متر و معیاری که ارزیابی می‌کنیم، این رفتار آقای مناف هاشمی قابل قبول نیست و حتی می‌توان گفت، بسیار عجیب است.

حاجی ‌دلیگانی تاکید کرد: من‌ به عنوان نماینده مجلس، قطعا براین باورم که وزیر کشور باید به مجلس و افکار عمومی پاسخ بدهد که چرا موقعی که به استاندار مرخصی صادر میکرده، از سازمان ‌هواشناسی‌ وضعیت آب و هوایی ‌را جویا نشده تا با پیش بینی درست، از اعطای مرخصی به ‌اقای هاشمی منصرف شود. مرور این وقایع، از نظر من بحث مرخصی ‌را ‌با شک و تردید‌ روبرو می‌کند و امیدوارم آقای وزیر کشور بتواند در این خصوص روشنگری قانع کننده داشته باشد. ‌ در غیر‌ اینصورت مجلس حتما بعد از تعطیلات اقدامات لازم را با قاطعیت لازم انجام خواهد داد.

حسین حاجی ‌دلیگانی در پایان اظهاراتش، گفت:: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.