الیوم السابع گزارش داد، این منبع امنیتی عراقی گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده تروریست‌های داعش در باغوز سوریه نیست. اما بارها پیش از هجوم نیروهای سوریه دموکراتیک به آنجا رفته است و طبق اطلاعات موجود، بغدادی در منطقه دیگری از سوریه غیر از باغوز است و بارها تلاش کرده به عراق پناه ببرد اما جنگنده‌های ائتلاف و استقرار گروه‌های حشد الشعبی در مرزهای میان دو کشور وی را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

این منبع تصریح کرد: سخن درباره موفقیت وی در ورود به عراق قابل قبول نیست و او هنوز در خاک سوریه است. ما از طریق اطلاعات به دست آمده به یقین رسیدیم که بغدادی ظاهر خود را تغییر داده و ریش بلندش را کوتاه و رنگ آن را به قرمز تغییر داده است و هم اکنون به دلیل تحرک کم طی دوسال گذشته چاقتر شده است. وی غالبا با خودروهای غیر نظامی معمولی و گاهی با تاکسی‌های زرد رنگ در رفت و آمد است و دیگر هیچ خودرو نظامی او را در رفت‌وآمدهایش اسکورت نمی‌کند اما محافظانش با لباس‌هایی غیر از لباسهای متداول داعشی‌ها مستقر هستند.

وی ادامه داد: سرویس اطلاعاتی روسیه همچنان بر این موضوع پافشاری دارد که بغدادی را کشته است اما داعش به این مساله اقرار نکرده است.

این منبع امنیتی عراق گفت: داعش نسبت به جغرافیای عراق آشنا است زیرا اکثر رهبران صف اول آن عراقی هستند. داعش همچنین تونل‌هایی را در صحرای الانبار می‌شناسد که هنوز کشف نشده اند و تونل‌های بزرگی دارد که به مرزها و سپس خاک سوریه راه می‌یابد. به رغم این مسائل، احتمال ورود بغدادی به عمق عراق از طریق این تونل‌ها همچنان ضعیف است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.