حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) درباره گلایه از مجلس نسبت به عدم ارائه طرحی در مقابل خباثت‌های آمریکا گفت: گلایه رهبری درست است، اما مجلس در موضوع سیاست خارجی در حاشیه قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در طول چندماهی که مسئول کمیسیون امنیت ملی بودم بارها در قالب نامه به مسؤولان مختلف کشور تاکید کردم که موضوع اساسی سیاست خارجی است که ما هم با همین نگاه از مرکز پژوهش‌ها خواستار طرحی به عنوان برخورد با دشمنی‌ها علیه ایران و تلاش برای خنثی کردن آن کرده ایم اما رئیس جمهور و یا دبیر شورای عالی امنیت ملی حاضر به برگزاری جلسه با کمیسیون امنیت ملی نشده است.

فلاحت پیشه با این توضیح که موضوع آمریکا از مقوله‌های کشور است که مسئولیت آن با شورای عالی امنیت ملی می‌باشد افزود: ما در مجلس هفتم به موضوع هسته‌ای ورود کرده و قوانینی را تصویب کردیم آن زمان با رئیس جمهور وقت هم جلسه‌ای برگزار شد. در مجلس هشتم هم کمیسیون امنیت ملی با مقام معظم رهبری دیدار کرد اما در چند سال اخیر یعنی مجالس نهم ودهم چنین جایگاهی برای مجلس دیده نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر هیچ وقت فضای به مجلس در مورد سیاست خارجی به خصوص آمریکا داده نشده و حتی مخالفت‌های هم شده است که این روند روز به روز جایگاه مجلس در سیاست خارجی به دلیل مخالفت‌های خارج از مجلس تضعیف کرده است.

وی در عین حال یادآور شد: البته مجلس دهم در یک مورد ورود جدی کرد که آن اختصاص بودجه‌ای برای حمایت از توان موشکی و مسائل مربوط به عمق استراتژی کشور است. این بار هم قطعاً کمیسیون امنیت ملی بنا به دغدغه مقام معظم رهبری طرح‌های که برای مقابله با آمریکا داد و شنیده نشد مطرح می‌کند و ورود خود را جدی تر می‌کند امیدوارم بعد از سخنان رهبری برای خنثی سازی دشمنانی آمریکا دیپلماسی پارلمانی کشور را شاهد باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.