سعید جلیلی صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه اظهار داشت: گام اول انقلاب را با سختی های بسیازر با پیروزی پشت سر گذاشتیم و وارد گام دوم آن شدیم.

وی با بیان اینکه پیمودن ۴۰ درصد از مسیر به انسان انگیزه می دهد که به سمت قله های موفقیت پیش برود، افزود: انقلاب ما حتی به اذعان دشمنان تاکنون موفقیت های چشمگیری داشته و توانسته ایم در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعت و...رتبه اول تا بیسم جهان را کسب کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در بیانیه اخیر رهبر انقلاب یک نکته وجود دارد که وقتی موفقیت ها را ذکر فرمودند با شجاعت گفتند که یک عیب بزرگ در این میان وجود دارد که در عدم استفاده از ظرفیت ها رتبه اول را در جهان داریم.

وی بیان داشت: اولویت ما برطرف کردن این عیب بزرگ است و به همین جهت باید تلاش همگانی در این راستا صورت گیرد.

جلیلی با اشاره به پتانسیل های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در این زمینه از مصادیق عدم استفاده از ظرفیت ها محسوب می شود، چون در عرصه های مختلف دارای شرایط مناسبی است که باید از آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از پیشرفت اقتصادی می کنیم یعنی در یک جزیره جدای از عالم نیستیم و در جهانی هستیم که کشوهای اطراف در تعامل با هم هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز سه کشور ابرقدرت اعلام می کنند و به صراحت هم می گویند که می خواهند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و این تحریم های ثانویه هم به این دلیل اعمال شده است.

وی بیان داشت: در این میان باید واقعیت ها را تشخیص دهیم و به آن سمت و سو حرکت کنیم و برای تشخیص واقعیت ها هم چند راه داریم که یکی از آنها مذاکره است.

جلیلی ادامه داد: در موضوع مذاکره هسته ای دیدیم که هرآنچه آنها خواستند انجام دادیم اما آنها هم از برجام خارج شدند و فشارهای شدیدتری بر ما وارد کردند و این نشان از این دارد که آنها مورد اعتماد نیستند.

وی راه دیگر این موضوع را دور زدن تحریم ها عنوان کرد و افزود: البته راه دیگر هم استفاده از توانمندی های داخلی برای بی اثر کردن تحریم ها است که این راه اصلی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  با بیان اینکه بسیاری از موانع و مشکلات داخلی هستند و ربطی به دولت ندارد، گفت: کارویژه های دولت و جامعه مشترک هستند و تنها شکل آنها متفاوت است و ما نباید منتظر باشیم که تمام کارها را دولت انجام دهد و بسیاری از آنها با همکاری و همدلی مردم می تواند حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: دولت در سایه یک تشکیلات نیست، بلکه یک گفتمان است و هر فردی در حد خودش می تواند مشکلات را دنبال کند و اگر توانایی دارد در رفع آنها کمک کند.

جلیلی با اشاره به وضعیت مرزی بودن استان کرمانشاه گفت: باید مبادلات اقتصادی در آن بیشتر از یک استان مرکزی صورت می گیرد که باید به این مهم توجه کنیم.

وی افزود: امروز شرایط اقتصادی کشور عراق ضعیف شده و به شدت به واردات کالاهای کشورهای دیگر نیاز دارد و می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.