محمدعلی هروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر بیشتر از هر چیز به مواد غذایی کنسوری، آب معدنی، مواد بهداشتی، پوشاک گرم، شیر خشک، چادر و پتو نیاز است.

وی افزود: در پی سیل و برف و کولاک روزهای اخیر در استان گلستان، جمعیت هلال احمر با همه توان و ظرفیت خود در حال امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان استان است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: جمعیت هلال‌احمر در همه شهرستان‌ها نسبت به توزیع اقلام امدادی و غذایی در بین آسیب‌دیدگان اقدام می‌کند.

هروی گفت: از موسسات و انجمن‌های خیریه و گروه‌های بشردوستانه تقاضا داریم در راستای هماهنگی استانی از اعلام هر گونه شماره حساب یا فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی خودداری کنند.

وی درباره ناوگان ترابری و تجهیزات بکارگیری شده در این حوادث گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۶دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو، ۱۰۵ خودوری کمکدار، دو دستگاه قایق نجات و ۹۵ دستگاه لجن کش در این عملیات ها به کارگیری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: از آغاز سیل تا ساعت ۱۷ دیروز به ۲ هزار و ۵۷ خانواده برابر با ۸ هزار و ۲۲۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر گلستان امدادرسانی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.