علی بهره مند اظهار کرد: در ماه های گذشته رکود بر بازار حاکم بوده و در روزهای پایانی سال مردم بیشتر اقدام به خرید شیرینی هایی با ماندگاری بیشتر می کنند. 

وی افزود: در سال های اخیر مردم ترجیح داده اند که به مناسبت نوروز شیرینی هایی در ابعاد کوچکتر و با ماندگاری بالا خریداری کنند. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه چند روز تا آغاز سال ۹۸ باقی نمانده اما میزان فروش آجیل و خشکبار اصلا مناسب نیست و به کمترین میزان رسیده است. 

وی تاکید کرد: در آستانه نوروز و حداقل تا ماه رمضان قیمت شیرینی افزایش نمی یابد. 

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران بیان کرد: اتحادیه برای فروش شیرینی های پرمصرف عید، نرخنامه شهریور۹۷ را مد نظر قرار داده و اعضا ملزم به رعایت این قیمت ها هستند. 

قیمت انواع شیرینی

وی تصریح کرد: شیرینی تر و خامه ای به قیمت کیلویی ۲۶هزار تومان، گل محمدی کیلویی ۲۱هزار تومان، زبان و پاپیون کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان، برنجی کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی کیلویی ۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد. 

بهره مند ادامه داد: قیمت هرکیلو شیرینی درجه ۲ حدود ۲هزار تومان کمتر از نرخ شیرینی درجه یک است.

وی درباره وزن جعبه های شیرینی توضیح داد:در یک سال اخیر قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد:  در شرایط فعلی قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی از قیمت خود شیرینی بیشتر است.

بهره مند بیان کرد: قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی در تعیین قیمت مصوب، دیده شده و این در حالی است که قیمت جعبه شیرینی‌هایی که به صورت مصوب تعیین نشده، در قیمت نهایی محصول دیده شده و بازرسان و کارشناسان اتحادیه بر قیمت شیرینی و احتساب جعبه نظارت دارند.

وی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم جعبه شیرینی بدون هزینه نگهداری و مونتاژ برای واحدهای صنفی بین ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان تمام می‌شود که قیمت بسته بندی در نرخ نهایی شیرینی محاسبه شده است بنابراین مشتریان  نباید هزینه جداگانه ای برای جعبه و بسته بندی شیرینی بپردازند. 

وی توضیح داد: وزن جعبه شیرینی بر اساس استاندارد ۳۳۴۱ به شرح زیر است؛ جعبه با ظرفیت ۵۰۰گرم شیرینی، حداکثر ۷۰گرم؛ جعبه با ظرفیت ۷۵۰گرم شیرینی؛ حداکثر ۱۰۰گرم، جعبه با ظرفیت یک کیلوگرم شیرینی؛ حداکثر ۱۲۵گرم، جعبه با ظرفیت ۱.۵کیلوگرم شیرینی؛ حداکثر ۱۷۰ گرم، جعبه با ظرفیت ۲کیلوگرم شیرینی؛ حداکثر ۲۱۰گرم، جعبه با ظرفیت ۳کیلوگرم شیرینی؛ حداکثر ۲۶۰ گرم وزن دارد. 

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز در صورت داشتن هرگونه شکایت می توانند با سامانه ۱۲۴ و همچنین اتاق اصناف تهران با شماره ۸۵۵۴۳۱۳۲ و اتحادیه صنف قناد و شیرینی فروشان تهران با شماره ۶۶۹۴۴۴۱۱ تماس گرفته و موارد مورد نظر خود را مطرح کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.