براساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی ادغام نهایی این بانک‌ها در سپه ظرف مدت چهارماه عملیاتی می‌شود. طبق اطلاعیه‌های جداگانه‌ای که از سوی چهاربانک و مؤسسه منتشر شده است، فروش سهام این بانک‌ها از دهه دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ کلید می‌خورد. بدین ترتیب واگذاری سهام بانک‌های انصار، قوامین، مؤسسه اعتباری کوثر و مهر اقتصاد از ۱۸ فروردین ماه ۹۸ آغاز می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح می‌توانند نسبت به واگذاری سهام خود اقدام کنند. این ۶ بانک ۱۸ درصد از منابع شبکه بانکی کشور را در اختیار دارند از این رو بانک مرکزی از مسئولان این بانک‌ها که نمادهای آنها در بورس بسته است، خواسته بسرعت مجامع خود را برگزار کنند.

بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مدنظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

برپایه اطلاعیه بانک مرکزی ارائه خدمات بانکی به تمام مشتریان اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان توسط بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده، با مدیریت و راهبری بانک سپه طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری، تسهیلاتی و سایر قراردادهای منعقده قبلی دریافت کنند. به منظور حفظ و ایفای حقوق تمام سهامداران بانک‌ها و مؤسسه اعتباری تحت ادغام و با عنایت به بررسی‌های کارشناسی همه‌جانبه و هماهنگی انجام گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، چارچوب مدونی برای این مهم تنظیم شده و طبق برنامه، هر یک از بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سهامداران مرتبط با خود اقدام می‌کنند و به تمام سهامداران اطمینان داده می‌شود کلیه حقوق آنها کارسازی و ایفا خواهد شد.

کلیه کارکنان شاغل در بانک‌ها و مؤسسه اعتباری موضوع این فرآیند همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و تمام حقوق و مزایای آنان مطابق قراردادهای منعقده قبلی برقراراست.

اطلاعیه ۴ بانک برای فروش سهام

چهار بانک و مؤسسه انصار، قوامین، کوثر و مهراقتصاد روزگذشته اطلاعیه‌های رسمی خود را برای فروش سهام خود منتشر کردند. بانک انصار دراطلاعیه خود آورده است: با توجه به اعلام رسمی ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه از سوی بانک مرکزی و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح دارنده سهام بانک انصار می‌توانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.فروش سهام انصار از 18 فروردین سال آینده آغاز می‌شود و پس از 30 روز کاری در 29 اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

بر اساس تصمیم کمیته راهبردی ادغام، قیمت هر سهم قابل خرید از هر کد سهامداری حقیقی و حقوقی برابر 2086 ریال بوده و نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.

بانک قوامین نیز در اطلاعیه خود که دیروز منتشر شد، اعلام کرد: سهامداران این بانک می‌توانند از روز ۱۸ فروردین سال آینده نسبت به فروش سهام خود با نماد «وقوام» در این بانک اقدام کنند.

در این فرآیند که از 18 فروردین آغاز می‌شود و تا 29 اردیبهشت ادامه دارد، قیمت خرید هر سهم اشخاص حقیقی هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح بر مبنای ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) تعیین می‌شود.

مؤسسه اعتباری کوثر نیز در اطلاعیه رسمی خود که در سامانه کدال منتشر شد، ضمن اعلام آغاز واگذاری سهام از سوی سهامداران نماد «وکوثر» اعلام کرد: قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود. مهر اقتصاد نیز در اطلاعیه دیروز خود با اعلام اینکه خرید سهام نماد «ومهر» از ۱۸ فروردین ماه آینده آغاز و تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد، تأکید کرد: قیمت خرید سهام متعلق به سهامداران حقیقی به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) و یا ارزش اسمی هر کدام بالاتر باشد، خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.