سی ان بی سی گزارش داد، الکساندر نواک اعلام کرد که این کشور در چند هفته آینده توافق جهانی کاهش تولید نفت را به‌طور کامل اجرا می‌کند.

وی گفت: ما دوباره تأکید کردیم که روسیه به تعهدهای خود در توافق برای دستیابی تدریجی به هدف تولید پایبند است. ما برنامه داریم در پایان مارس یا آغاز ماه آوریل به ارقام (هدف تولید) دست یابیم؛ این زودتر از دوره مشابه در دو سال گذشته است.

نواک همچنین درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت گفت: اکنون زودهنگام است که درباره این مسئله صحبت کنیم؛ به هر حال توافق ۶ ماه نخست سال (۲۰۱۹ میلادی) را پوشش می‌دهد و بنابراین، هر گونه تمدید در ماه مه یا ژوئن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی همچنین درباره تحریم‌های آمریکا ضد ایران و ونزوئلا گفت: همچنان ابهام‌های زیادی در بازار درباره تصمیم‌های اتخاذ شده درباره تحریم علیه برخی کشورها وجود دارد که از نظر ما نادرست، ضد منافع بازار و ناقض معیارهای بین‌المللی و حقوق بین‌المللی است.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد هنگام تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها، این مسائل باید مورد توجه باشند و گفت: ما یک صنعت بسیار سرمایه‌بر هستیم و به سرمایه‌گذاری قوی و بلندمدت نیاز داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.