سانا گزارش داد، وی در دیدار با هیات نظامی ایران به ریاست سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و هیات نظامی عراق به ریاست عثمان الغانمی رییس ستاد ارتش این کشور با حضور سپهبد علی عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه این مطلب را اعلام کرد.

 

اجلاس سه جانبه مسوولان عالی رتبه نظام کشورهای سوریه ، ایران و عراق امروز در دمشق برای هماهنگی در زمینه ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه برگزار شد.

اسد در این دیدار تاکید کرد، خون نیروهای سوری،ایرانی و عراقی در مبارزه با تروریسم و مزدوران آنها کسانی که ویترین کشورهای حامی و پشتیبان بودند، در هم آمیخته شد و این روابط این کشورها را مستحکم تر کرد.

 

وی با بیان اینکه این دیدار برای ارزش ها و مبادی است که ملت های ما را متمایز ساخته و به آن افتخار می کنم ، افزود : این ارزش ها شامل مبارزه برای کرامت و عزت نفس و نشان دهنده وحدت ما در این جنگ و مبارزه در یک اردوگاه با یک دشمن است.

 

سرلشگر باقری نیز در این دیدار گفت : مبارزه با تروریسم و دفاع از سوریه دفاع از عراق و ایران در یک آن با هم است چرا که تروریسم خطری برای همه دولت ها است و همه منطقه را هدف گرفته امری که هماهنگی ملت های منطقه برای مبارزه و ایستادن در برابر آن راضروری می کند.

الغانمی رییس ستاد مشترک ارتش عراق هم تاکید کرد : عراق عمق سوریه و سوریه عمق عراق است و مرزهای دو کشور برای وحدت دو ملت برادر که در تاریخ ، جغرافیا ،اداب ، رسوم و سنت ها مشترک هستند، مانعی نبوده و نخواهد بود.

 

وی افزود : نیروهای عراقی به مبارزه با تروریسم با هماهنگی نیروهای سوریه در مرزهای مشترک دو کشور ادامه می دهند.

بشار اسد در این دیدار، گزارش سرلشگر باقری ، الغانمی و ایوب درباره نتایج نشست سه جانبه ، دستاوردها و تصمیمات آن را شنید و بر اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری بین سه کشور براساس منافع و اهداف مشترک تاکید کرد.

 

در این دیدار آخرین تحولات میدانی در سوریه و راه های تقویت هماهنگی میان سه کشور در زمینه مبارزه با تروریسم بررسی و تبادل نظر شد.

مقام های نظامی سه کشور عصر امروز در دمشق در یک کنفرانس مطبوعاتی دیدگاه های خود را اعلام کردند.

 

سرلشگر باقری گفت که مبارزه سه کشور با تروریسم تا پایان دادن به آن ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع سوریه نیز تصریح کرد که اجازه نخواهیم داد که حتا یک وجب خاک کشور در اشغال تروریست ها باشد و به مبارزه با آن ها ادامه می دهیم.

رئیس ستاد ارتش عراق نیز گفت که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در ارتباط با بازشدن مرز بین سوریه و عراق، از این پس روابط تجاری میان دو کشور برقرار و زایران از این مسیر تردد می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.