تولسی گابارد، یکی از نماینده‌های حزب دموکراتیک و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد: از دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۷ پشیمان نیستم.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، گابارد که د تلاش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ است، اعلام کرد: اگر رهبران آمریکا برای برقراری صلح و امنیت در سوریه جدی هستند باید با رهبران کشورهای خارجی چه دوست باشند و چه دشمن دیدار و رایزنی کنند.

وی در ادامه افزود: شما به خوبی می‌دانید که هزینه جنگ و نیروهایمان زیاد است و می‌دانید که من در گارد ملی ارتش به مدت ۱۵ سال خدمت کردم. من همچنین در دو عملیات در خاورمیانه خدمت کردم و شاهد هزینه‌های جنگی بوده‌ام و به همین خاطر با جدیت به خاطر صلح می‌جنگم. این همان واقعیتی است که ما در اینجا با آن رو به رو هستیم.

این نماینده آمریکایی همچنین تصریح کرد: شما هر نظری درمورد بشار اسد داشته باشید، واقعیت این است که وی رئیس جمهور سوریه است. برای دستیابی به هر توافق صلح ماندگاری باید با اسد گفت‌وگو شود.

گابارد در سال ۲۰۱۷ میلادی به سوریه سفر و در جریان آن با بشار اسد دیدار کرده بود. وی در آن زمان اعلام کرد: من برای دیدار با بشار اسد برنامه‌ریزی نکرده‌ام اما زمانی که این فرصت به من داده شد آن را انجام دادم. مهم است بگوییم که ما به ملت سوریه و درد و رنج‌های آن اهتمام می‌ورزیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.