سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر که این روزها زیر فشار است و مدام مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و مربیان ، بازیکنان و حتی بیشتر از همه هواداران‌شان از او انتقاد می‌کنند که چرا لیگ را طولانی تر نمی کند و فرصت استراحت بیشتر به این تیم ها بین مسابقات آسیایی و لیگ‌شان نمی‌دهد، دلایل خاصی برای این اصرارش روی برنامه‌ریزی مسابقات دارد.

او در این باره می‌گوید: «اینکه ما برنامه لیگ را عقبتر نمی‌بریم نه ربطی به ماه مبارک رمضان دارد نه به احتمال ۴۸ تیمی شدن جام جهانی. یک نگاهی به تقویم بیاندازید خودتان متوجه می‌شوید که چرا این کار امکان پذیر نیست. ما برنامه نیم فصل دوم را سی آبان با کلی ملاحظه درباره تقویم به باشگاه ها اعلام کردیم. مثلا به پیوست برنامه ارسالی نوشته ایم اگر اردوی تیم ملی برگزار نشود، به دلیل فشردگی برنامه پرسپولیس، این تیم می تواند مسابقه با سپیدرود رشت را به جای ۲۵ اسفند ماه در روز بیست و ششم برگزار کند .»

او درباره اینکه چرا بازی های پایانی لیگ با توجه به لغو مسابقات حذفی آسیایی عقب‌تر نمی‌افتد هم گفت: «ما هفته پایانی لیگ را برای ۲۶ اردیبهشت ماه برنامه ریزی کرده ایم. درحالی که هفته ششم بازی‌های لیگ قهرمان در روزهای سی و سی و یک اردیبهشت برگزار می شود و دوباره این سه تیم بازی دارند. اگر بخواهیم بازی‌ها را عقب‌تر بیاندازیم مثلا باید می افتاد مسابقات در روزهای چهارم تا ششم خرداد. آن روزها هم مصادف با روزهای قدر و شب‌های شهادت حضرت علی و احیاست که به ما امکان برگزاری بازی را نداریم و عملا لیگ باید تا ۱۰ خرداد به تاخیر بیفتد. بعد شما فکر کنید مسابقات هفته‌های پایانی باید به طور همزمان برگزار شوند. این یعنی تیم های مدعی پایین و بالای جدول باید مثلا دو هفته بازی نکنند چون تیم‌های آسیایی بازی دارند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.