گل محمدی: از لیگ کنار می‌کشیم

درهمین حال صحبت‌هایی در مورد جابه‌جایی زمان برخی بازی‌ها مطرح شده اما سرمربیان و مدیران باشگاه‌های مختلف در روزهای اخیر به مخالفت شدید با این موضوع پرداختند؛ مثلا یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده شهر خودرو چند روز پیش درخصوص احتمال تغییر تاریخ بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن واکنش جالبی نشان داد. پیش ازاین قراربود این بازی پنج‌شنبه هفته جاری برگزار شود ولی سازمان لیگ به دلیل حضور ذوب‌آهن درلیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد برگزاری این مسابقه در ایام نوروز را داده است. حالا یحیی به موضوع اینطور واکنش نشان می‌دهد: «این حرف شبیه یک شوخی بود. اصلا روی این حرف و برنامه حسابی باز نمی‌کنیم. نمی‌توانیم در پنج فروردین بازی کنیم چون تیم‌ملی المپیک بازی دارد و ما بازیکنان‌مان را به این تیم دادیم و آن روز هم فیفا دی است و برگزاری بازی باشگاهی غیرقانونی است. اگر قصدی برای لغو بازی وجود داشته باشد، از باشگاه می‌خواهم که از ادامه لیگ کناره‌گیری کنیم.»

دربی نوروزی لغو نمی‌شود

 همین مشکلات باعث شد که رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ دیروز در مصاحبه‌ای به این اتفاقات ورود کند. سعید فتاحی ابتدا در مورد تغییر زمان احتمالی دربی پایتخت به رادیو گفت: «جلسه تعیین تکلیف دربی هفته گذشته برگزار شد و بازی قطعا در همان زمان مقرر یعنی دهم فروردین ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.» فتاحی درباره مخالفت گل‌محمدی و باشگاه پدیده با تغییر زمان بازی با ذوب‌آهن هم گفت: «این بحث ملی است. اگر ذوب‌آهن با توان بیشتری درلیگ قهرمانان شرکت کند و موفق باشد ما امتیاز بیشتری کسب می‌کنیم و برای سال آینده چهار سهمیه خواهیم داشت. با این وضعیت تیم پدیده هم شانس کسب سهمیه‌اش بیشتر می‌شود. نمی‌دانم چرا دوستان این تصمیمات را شخصی می‌بینند!» همچنین فتاحی درخصوص تغییر برنامه برخی از بازی‌های لیگ برتر از جمله بازی پرسپولیس با نساجی در هفته بیست و یکم که قراراست جمعه هفته جاری در قائم‌شهر برگزار شود،گفت: «به‌دلیل درخواست سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن مبنی بر تغییر زمان دیدارشان در لیگ برتر که بین دو بازی آسیایی این تیم‌هاست، دیدار هفته بیست و یکم این تیم‌ها لغو و به تاریخ ششم و هفتم فروردین ۹۸ موکول خواهد شد.»

واکنش تند برانکو

 زمزمه تغییر تاریخ بازی با نساجی و موکول شدن آن به نیمه اول تعطیلات نوروزی، با واکنش شدید سرمربی پرسپولیس و مدیر باشگاه نساجی مواجه شد و آنها نیز سازمان لیگ را تهدید کردند. برانکو دیروز بعد از تمرین تیمش در این خصوص با رد ادعای سعید فتاحی با لحن تندی به خبرنگاران گفت: «ما طبق تقویم قبلی بازی می‌کنیم. مانده‌ام چرا اول فروردین بازی را نگذاشته‌اند! این طورنیست هروقت خواستند بگویند ما بازی کنیم. طبق تقویم قبلی که اعلام کرده‌اند بازی می‌کنیم.» برانکو درباره ادعای سازمان لیگ مبنی بر اطلاع برانکو از تقویم بازی‌ها تصریح کرد: «به هیچ‌وجه صحت ندارد. چرا توپ را به زمین ما می‌اندازند. کدام هماهنگی را می‌گویند؟! پرسیدم می‌توان برنامه‌ها را تغییر داد، گفتند نه. این چه برنامه‌ریزی است؟» سرمربی پرسپولیس درباره اصرار سازمان لیگ برای اتمام فصل در اردیبهشت ماه تصریح کرد: «زمان کم است. ظاهرا حضور ما در فینال لیگ قهرمانان را پیش‌بینی نمی‌کردند. ما اگربه جام باشگاه‌های جهان می‌رفتیم چه می‌شد؟ ما در فیفا دی بازی کردیم. در جام‌حذفی هم  که بر خلاف نظرم در فیفا دی بود هم بازی کردیم. برنامه‌های‌مان را با بازی‌ها انجام می‌دهیم. ما با برنامه قبلی کار را جلو می‌بریم و مقابل نساجی جمعه بازی می‌کنیم. چون وقت دیگری نداریم. برنامه تمرینی‌ام را یک ماه پیش آماده کرده‌ام.»

محمد کاظمی، قائم‌مقام باشگاه نساجی نیز تاکید کرده فقط روز جمعه مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «اگر زمان بازی ما تغییر کند، تحت هیچ شرایطی در زمان دیگر بازی نخواهیم کرد. مگر از قبل نمی‌دانستند پرسپولیس و استقلال نماینده ایران درآسیا هستند، چرا از قبل برنامه‌ریزی درستی نکردند؟ مگر می‌شود الکی برنامه را تغییر داد. الان که برنامه داده‌اند باید پای آن بایستند. موش آزمایشگاهی نیستیم که هر بلایی می‌خواهند سر ما بیاورند.»