آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس با حضور رئیس پلیس راهور ناجا و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه شهیدان آقامحمدی و حسین شیری در روستای سولقان برگزار شد. 

سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا یکی از اهداف جدی در ۱۰ سال گذشته برای برپایی همیاران پلیس راهور را ایجاد نظام مسئولیت پذیری در بین جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور اسلامی عنوان و اظهار کرد: تأکید بر قانونمندی و احترام به قانون جزء موضوعات جدی است که همواره مورد توجه پلیس راهور بوده است. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: متأسفانه در سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را به علت تصادف در جاده‌ها و شهرهای کشور از دست داده‌اند و ۳۱۵ نفر نیز در همین مدت ۱۰ ماهه در جاده‌ها مجروج و برخی از مجروحان هم نقص عضو دائم شدند. 

سردار هادیان‌فر گفت: نیازمند توجه جدی به فرهنگ‌سازی، ایمنی وسیله نقلیه و کاهش نقاط حادثه‌خیز در راستای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای هستیم. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بنا داریم با کمک همه مردم، همیاران، پلیس‌یاران، سفیران فرهنگی و معلمان یک برنامه کاهشی قابل توجه برای سال ۹۸ اجرا کنیم. 

وی یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورها را افزایش تصادفات، تلفات و مجروحان جاده‌ای عنوان و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی جامع در این خصوص داشته باشیم؛ اگرچه از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۱۰۳۰۰ نفر کاهش کشته در تلفات جاده‌ای داشتیم که البته کافی نیست. 

سردار هادیان‌فر به اجرای برنامه طرح نوروزی همیاران پلیس در ۷۵۰ نقطه اشاره و بیان داشت: احترام به والدین، نماز خواندن و جهاد از جمله وظایف همیاران پلیس است که البته جهاد همیاران پلیس این است که کمک کنند تا حوادث ترافیکی به حداقل برسد. 

وی از همیاران پلیس درخواست کرد که در نهایت ادب و احترام اگر مواردی همچون صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز را دیدند، به راننده تذکر دهند. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور شعار پلیس راهور را «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» اعلام کرد. 

همچنین سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا قول آقای نوبخت در اختصاص خودرو به پلیس راهور محقق شده یا خیر؟ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنوز خودرویی به پلیس راهور داده نشده است. 

رئیس پلیس راهور ناجا با تشکر از آقای نوبخت و حمایت و تلاش‌های سردار مهری، گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم، رهبری و مسئولان کشور بحث کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است و متاسفانه نسبت به سال گذشته ۱۶۰ نفر بیشتر فوت شدند و ۸ درصد افزایش تصادفات جاده‌ای داشتیم، خواسته ما از دولت این است که با پشتیبانی جدی و حمایت از پلیس و سایر نهادها از جمله وزارت راه، بهداشت و ... یک عزم جدی برای کاهش تصادفات داشته باشد. 

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی در بحث کشورهای توسعه یافته، افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای است. 

این مقام ارشد راهور ناجا، تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۴ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند و ۳۱۸ هزار نفر مجروح می‌شوند که این مجروحیت‌ها برخی منتج به معلولیت‌های دائمی می‌شود و خانواده‌ای را از هستی ساقط می‌کند. 

سردار هادیان فر گفت: امیدواریم دولت با حمایت‌های خود در این عرصه بتواند به ما کمک کرده و بتوانیم تصادفات و تلفات را به حداقل ممکن برسانیم و افزایش نظارت‌های هوشمند و سیستمی پلیس را داشته باشیم. 

وی اعلام کرد: ما دنبال ایجاد اصطکاک بین مردم و پلیس و جریمه کردن مردم نیستیم و امیدواریم کمپین‌هایی با عناوین روز بدون حادثه داشته باشیم. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به جلساتی که بین فرمانده ناجا با وزیر بهداشت برگزار شد، اشاره و اعلام کرد: ۴۶ درصد مجروحان در حین انتقال و بخشی بین درمان جان خود را از دست می‌دهند. 

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: قرار است یک تفاهم‌نامه که پیش‌نویس آن آماده است بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی منعقد شود و خوشبختانه وزیر بهداشت نیز اراده دارند که این تفاهم‌نامه اجرایی شود تا بعد از اجرای آن ان‌شاءالله میزان خسارت در انتقال مجروحان و درمان آن‌ها به حداقل برسد. 

هادیان‌فر با بیان اینکه از ۲۸ اسفند خودروهای دارای جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف نمی‌شوند، گفت: این تدبیر به طور استثنا به خاطر­ شرایط سفرهای نوروزی و تسهیل رفت‌وآمد مسافران نوروزی ایجاد شده و آخرین فرصت آن تا ۱۷ فروردین ۹۸ است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: بعد از ۱۷ فروردین روال عادل طی خواهد شد و با جریمه بالای یک میلیون تومان خودروها طبق قانون رفتار و توقیف آن‌ها اعمال می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.