محمد شریعتمداری با بیان این مطلب در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی افزود: اگر شفافیت همراه با اطلاع رسانی باشد می تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از فساد محسوب شود.

 

وی با اعلام اینکه ما به دنبال توسعه شفاف‌سازی با هدف جلوگیری از بروز فساد در جامعه هستیم، ادامه داد: اگر بتوانیم در یک دوره زمانی مشخص با فساد مبارزه کنیم، بدون تردید کشور را از ابتلا به بلایای بزرگ و نجات داده ایم.

 

 

 

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت مقابله عملیاتی با فساد تصریح کرد: شورای عالی رفاه باید برای مقابله با فساد سیاست های اجرایی تدوین کند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ناپایداری صندوق‌ها را یکی از چالش‌های اجتماعی فعلی برشمرد و گفت: یکی از علل بروز این مشکل در صندوق‌های بازنشستگی این است که منابع دریافتی بیمه شدگان به شکل صحیحی سرمایه گذاری نشده است.

وی افزود: امروز ناچار هستیم حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از محل بودجه عمومی پرداخت کنیم که نشان می‌دهد منابع صندوق ها به شکل درست سرمایه گذاری نشده اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام عمومی صندوق ها از یک نقص بزرگ رنج می‌برد، خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم این نواقص با کمک دولت و مجلس برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.