وی در صفحه توییتر خود نوشت: گشت مرزی و نیروهای اجرای قانون، شمار زیادی مهاجر غیرقانونی را در مرز بازداشت کرده اند. آنها وارد آمریکا نمی شوند. 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توییت تاکید کرد: دیوار، ساخته می شود و در آینده و حال به ما کمک زیادی می کند. 

آمار و ارقام جدید نشان می دهد که شمار افرادی که از مکزیک وارد آمریکا شده اند، به بالاترین رقم طی یک دهه رسیده است.

بحث و جدل در کنگره آمریکا به دلیل اعلام وضعیت فوق العاده ملی در این کشور از سوی ترامپ، بالا گرفته است. ترامپ خواستار اختصاص پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای تامین بودجه لازم جهت احداث دیوار مرزی است.

اما دمکرات ها می گویند احداث این دیوار، هدر دادن پول مالیات دهندگان است، ضمن اینکه مناقشه بر سر تامین این بودجه، به تعطیلی ۳۵ روزه دولت از اواخر سال گذشته میلادی تا اوایل سال جاری میلادی منجر شد. 

در همین حال، ۵۸ مقام سابق امنیت ملی آمریکا به تازگی با صدور بیانیه ای اعلام کردند که تامین بودجه احداث دیوار مرزی از طریق اعلام وضعیت فوق العاده ملی، توجیه پذیر نیست.

در این بیانیه بر نبود وضعیت اضطراری تروریستی در مرز آمریکا - مکزیک تاکید و اعلام شد که هیچ مبنای واقعی برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی وجود ندارد. 

تصمیم ترامپ در مورد اعلام وضعیت فوق العاده ملی در دادگاه های فدرال آمریکا نیز چالش برانگیز شده است، به طوری که ایالات تحت کنترل دمکرات ها از جمله کالیفرنیا از ترامپ شکایت کرده اند تا زمینه لغو فرمان ترامپ فراهم شود.

مردم آمریکا نیز روی خوشی به تصمیم ترامپ نشان نداده اند به طوری که نتایج نظرسنجی مشترک رادیو «ان پی آر»، شبکه «پی بی اس» و کالج ماریست حاکی است که از هر ۱۰ آمریکایی بیش از ۶ نفر با اعلام وضعیت فوق العاده ملی برای تامین بودجه دیوار مرزی مخالف هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.