این سازمان حقوق مدنی در بیانیه‌ای اعلام کرد از طرف "ائتلاف جوامع مرزی جنوبی در منطقه شمالی کالیفرنیا" و "کلوب سیئرا" این شکایت را تنظیم کرده است.

سسیلیا وانگ، معاون حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکایی موسوم به ای‌سی‌ال‌یو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از یک اعلامیه ساختگی درباره وضعیت فوق‌العاده‌ای که وجود خارجی ندارد برای تضعیف سیستم بررسی و نظارت قانون اساسی ما استفاده می‌کند و این رویه به شدت به جوامع ساکن و مشغول به کار در مرز لطمه می‌زند.

او افزود: ما شکایتی تنظیم کردیم تا جلوی دولت را در اجرای این اقدام غیر قانونی برای سرقت پول مالیات‌دهندگان برای ساخت دیواری مرزی که کنگره، کارشناسان امنیتی و آمریکایی‌ها تاکید دارند که غیر ضروری و آسیب‌زا است، بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ای‌سی‌ال‌یو اوایل فوریه اعلام کرده بود قصد شکایت از دولت آمریکا را دارد. این شکایت چند روز پس از آن ارائه می‌شود که ۱۶ ایالت شکایت مشابهی تنظیم کردند تا ترامپ را از اجرای وعده ساخت دیوار مرزی منصرف کنند.

در شکایتنامه این سازمان آمده است، استفاده ترامپ از وضعیت فوق‌العاده تلاشی مغایر قانون اساسی برای حمله به کنگره است تا به منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی دست پیدا کند. این گروه‌ها همچنین گفتند ساخت این دیوار مرزی برای حیات وحس و محیط زیست آسیب‌زاست و تاثیر منفی بر جوامع ساکن و شاغل در امتداد مرز می‌گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.