محمدرضا خویشتندار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره  خرید وفروش گونه‌های ممنوعه مانند ماهیان "زبرا" در سطح شهر اظهار کرد: بازرسان یگان حفاظت محیط زیست مانند سال‌های گذشته برای گشت و پایش در نمایشگاه‌ها و بازارهای استان تهران و برخورد با متخلفان خرید و فروش جانوران اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با افرادی که اقدام به خرید و فروش جانورانی همچون ماهی زبرا و سمندر لرستانی و انواع مارها کنند، برخورد خواهد شد، افزود: برخی از شهروندان اقدام به خرید ماهیانی همچون زبرا که یک گونه مهاجم است، می کنند و زمانی که این گونه در رودخانه رهاسازی می‌شود به اکوسیستم آن منطقه آسیب می رساند.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش خرید و فروش این گونه غیر بومی در شهر تهران و پراکنده بودن مناطق و همچنین کمبود امکانات در یگان حفاظت، نمی‌توانیم تمام مناطق را برای گشت تحت پوشش قرار دهیم .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با اطلاع رسانی برای جلوگیری از خرید و فروش این گونه‌های مهاجم و گونه‌های تحت خطر انقراض کمک خوبی به سازمان محیط زیست کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.