تخلف کشتی های چینی از مجوز صادره موجب واکنش های زیادی شد. ‎سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توقیف و مصادره کشتی های چینی به نقش موثر قوه قضائیه اشاره کرد و ضمن تشکر از مسوولان قضایی گفت: باورم شد مافیایی پشت ماجرای کشتی‌های چینی وجود دارد. چشم‌ها را در برابر واقعیات صید ترال نمی‌بندیم، سپاه اجازه ضایع شدن حقوق صیادان هرمزگانی را نخواهد داد. ما با هر کشتی که نان ساحل‌نشینان را آجر کند، قاطعانه مقابله می‌کنیم؛ خواه کشتی چینی باشد،‌ خواه ایرانی!

عیسی کلانتری با تأیید آسیب کشتی های صیادی چینی به محیط زیست دریاهای جنوب ایران به خبرآنلاین گفت: این کشتی ها به عنوان فانوس، ماهیان تمام دریا را صید می کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست درباره برخورد سپاه با کشتی های ترال چینی افزود: البته این برخورد وظیفه شیلات است و خود شیلات باید اقدام می کرد نه سپاه؛ حالا نمی دانم سپاه با مجوز شیلات به کار ورود کرده است یا خیر. 

همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره هماهنگی سپاه با سازمان بنادر و دریانوردی برای اخراج کشتی های ترال چینی از آب دریاهای جنوب ایران به خبرآنلاین گفت: این مسئله اخراج نیست. آنها فقط اجازه صید یک نوع ماهی خاص را داشتند اما غیر از آن را صید می کردند. براساس تصمیم شورای تأمین استان هرمزگان این کشتی ها خلاف مجوزشان صیادی کردند،دادگاه نیز در این رابطه رأی داد. خود چینی ها هم پذیرفتند و مسئله حل شده است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.