حمید ایزدی - مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی - درباره تأمین خوراک پایدار برای پالایشگاه گازی پارسیان توضیح داد: برای تأمین خوراک پایدار پالایشگاه پارسیان پنج محور در نظر گرفته شده است که می‌توان به طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان‌های پازن و مدار، احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک و احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان‌های وراوی و هما اشاره کرد.

وی در توضیح این پروژه‌ها که تأمین کننده گاز مورد نیاز پالایشگاه پارسیان است، گفت: در طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان پازن با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلار سه حلقه چاه تولیدی حفر و یا تکمیل خواهد شد و با نصب تسهیلات سطح‌الارضی روزانه سه میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت و در برنامه بلند مدت تولید از این میدان نیز روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب هدف گذاری شده است. هم‌چنین در طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان مدار نیز ۴۴ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و برنامه حفاری دو حلقه چاه تولیدی در دستور کار قرار گرفته است که با تکمیل و نصب تسهیلات فرآیندی سطح‌الارضی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز تولید خواهد شد. میزان برداشت از این میدان در برنامه بلند مدت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در رابطه با پروژه احداث مرکز تفکیک میدان گازی تابناک تصریح کرد: در این پروژه سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیون دلار در نظر گرفته شده است و تولید روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز با کیفیت مناسب تضمین خواهد شد.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی، ایزدی درباره احداث ایستگاه‌های تقویت فشار وراوی و هما افزود: در پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار هما ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و تولید گاز بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب در روز طی مدت ۱۰ سال تضمین می‌شود. در پروژه احداث ایستگاه وراوی ۷۹ میلیون دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است و تثبیت تولید روزانه هفت میلیون متر مکعب برای مدت ۹ سال هدف‌گذاری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.