سید محمدعلی عبقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ورود برخی شوینده‌های نامرغوب خارجی به بازار در آستانه عید نوروز و ایام رفت و روب خانه برای استقبال از سال نو، تصریح کرد: برخی از این مواد به شدت سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کنند لذا خرید محصولات با کیفیت تولید داخلی از واحدهای عرضه‌کننده دارای مجوز و شناخته شده را از مردم خواستاریم.

وی متذکر شد: استفاده از شوینده‌های تولید داخل قطعاً موجب رشد کیفی محصولات کشورمان در این بخش و حتی کاهش قیمت‌ آنها در بازار خواهد شد.

به گفته عبقری، به دنبال نوسانات ارزی سال جاری، طی چندین نوبت در سال جاری شاهد افزایش قیمت شوینده‌ها در بازار استان بوده‌ایم به طوری که نسبت به ابتدای سال به طور متوسط افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد بودیم لذا حداقل تا پایان سال احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته در صورت ادامه روند افزایش تورم در کشور احتمال افزایش قیمت‌ها در اوایل سال آینده دور از ذهن خواهد بود ولی در حال حاضر اتحادیه به شدت با افزایش خودسرانه قیمت‌ها برخورد خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در مواجهه با واحدهای متخلف در وهله‌ی اول تذکر شفاهی خواهد داد ولی در صورت تکرار تخلف مراتب را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهد که حتی گاهاً به محکومیت‌هایی مانند لغو پروانه واحد متخلف نیز منجر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.