اسدالله عسگراولادی با اشاره به انتقادات بانک مرکزی از عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: از سال ها قبل صادرات خود را آغاز کرده ام و زمانی که صادرات من آغاز شد، رئیس کل بانک مرکزی و روابط عمومی آن هنوز به دنیا نیامده بودند که من کسب و کار صادراتی داشته ام و اکنون حرف های دروغی را مبنی بر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به من نسبت می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بانک مرکزی مدعی است که ۱۶ میلیون دلار صادرات داشته ام در حالی که در شش ماهه ابتدای امسال صادرات من کمتر از یک میلیون دلار بوده و اکنون نیز کار صادرات را به دلیل عدم توانایی در بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما متوقف کرده ام.

وی تصریح کرد: برای من جای تعجب است که چرا بانک مرکزی اسرار یک تاجر را منتشر می کند و این در شرایطی است که بانک مرکزی حاضر نیست با من حرف بزند و باید اکنون پاسخ دهد که به استناد کدام مدارک این اتهام را به من وارد کرده است و این در شرایطی است که تمام دفاتر و اسنادم را برای صادرات به مراجع صالح ارائه خواهم کرد.

عسگراولادی گفت: من ارز حاصل از صادرات را نمی توانم به سامانه نیما بیاورم، چرا که خریدار کالای صادراتی من حاضر نیست واریز ارز را به این سامانه داشته باشد، بنابراین باید بانک مرکزی این وضعیت صادرکنندگان را نیز درک کند.

وی افزود: فردی که رئیس کل بانک مرکزی شده روز قبل از ریاست خود با من ملاقات داشت و قرار بود پیش از آن سفیر چین شود که دو هفته هم این مسئولیت را به عهده داشت و البته ما هم سفارت را برای او جور کردیم، بنابراین اکنون حاضر هستم جلسه گذاشته و تمام اسناد رفع تعهد ارزی را ارائه نمایم اما خریدار من سامانه نیما نمی شناسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.