محسن آشوری درباره اظهار نظر رئیس فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر حذف این رشته در المپیک ۲۰۲۴ گفت: اگر این موضوع محقق شود کار ما را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خیلی سخت خواهد کرد چرا که کشورهای صاحب ظرفیت که دارای پتانسیل بالایی هستند با تمام توان می آیند که در این دوره برای یکبار هم که شده در المپیک حضور پرقدرتی داشته باشند و به مدال برسند که این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند و ما هم باید با برنامه ریزی دقیق‌تری جلو برویم.

 

سرپرست فدراسیون کاراته افزود: اصولاً رشته‌هایی که از المپیک قرار است حذف شوند قبل از برگزاری المپیک دوره قبل درباره آنها تصمیم نهایی گرفته می‌شود و با توجه به اینکه یک سال و نیم تا المپیک ۲۰۲۰ زمان داریم هنوز زود است این تصمیم را قطعی بدانیم.

 

وی با اشاره به حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نخستین مرتبه خاطرنشان کرد: فرانسه از قدرت‌های کاراته جهان است و حتی برای نظر نهایی جهت حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نمایندگان کمیته بین المللی المپیک به رقابت‌هایی که در فرانسه برگزار شد رفتند و زیبایی و هیجان این رشته آنها را مجاب به پذیرش کاراته در المپیک کرد. فکر می‌کنم فرانسه به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ حساب ویژه ای بر روی مدال آوری در کاراته باز کرده و قطعاً بصورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.زمانی نیز بحث کنار گذاشته شدن کشتی مطرح شد اما خوشبختانه این رشته پرافتخار کشورمان در نهایت در المپیک ماندگار شد.

آشوری در پایان با ابراز امیدواری مبنی بر امکان لغو این تصمیم و ماندگار شدن کاراته در المپیک گفت: رئیس فدراسیون جهانی کاراته هم اعلام کرده هنوز امیدواری‌هایی برای منتفی شدن این تصمیم وجود دارد و امیدوارم با حمایت کشورهای مختلف و ایجاد کمپین شاهد حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۴ باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.