به گزارش شبکه تلویزیونی BFM، «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه در سخنانی در مراسم سالانه شورای نمایندگان مؤسسات یهودی در کشورش در تلاش برای تأثیرگذاری بر اعتراضات مردمی در این کشور که از شنبه هفته جاری وارد چهارمین ماه خود شده است در سخنانی اعلام کرد: ما باید در برابر یهودی ستیزی خط قرمزی را ترسیم کنیم!

رئیس‌جمهوری فرانسه با عدم تشریح تفاوت یهود ستیزی با موضوع لزوم مبارزه جهانی با صهیونیسم، در این خصوص از برنامه خود برای تنظیم و بررسی طرحی خبر داد که بر اساس آن با خشونت مجازی مبارزه شود.

وی در این باره گفت: باید در این باره به آلمان اقتدا کنیم و مجازات قضایی و مالی در نظر بگیریم و همه افراد مسئولیت کار خود را متحمل شوند. یهود ستیزی به نحو بی سابقه‌ ای از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون افزایش یافته است!

این در حالی است که رئیس‌جمهوری فرانسه ۲۸ بهمن ماه نیز به بهانه شعارهای یهود ستیزانه گروهی از معترضین، جلیقه زردها در این کشور را به شدت محکوم کرده بود.

ماجرا از آنجا آغاز شده بود که عده‌ای از معترضین شعارهایی را علیه آلن فینکل‌کوت روشنفکر و فیلسوف فرانسوی که در حال عبور از کنار آنها بود سردادند. ماکرون نیز به بهانه این رویداد، گفت که چنین حوادثی تحمل نخواهد شد و جلیقه زردها را محکوم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.