این گروه‌ها با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: گروه‌های حامی دموکراسی که میلیون‌ها رای دهنده آمریکایی را نمایندگی می‌کنند از قانونگذاران می‌خواهند که اصول زیر را در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به طور عمومی تبیین کرده و از آن حمایت کنند.

بخشی از اصولی که این گروه‌ها به آن‌ها اشاره کرده اند، عبارتست از: &#۳۹;حمایت از برجام و بازگشت آمریکا به پیروی از این توافقنامه&#۳۹; و &#۳۹;مخالفت با گزینه آغاز جنگ با ایران&#۳۹;.

در یکی دیگر از اصولی که این ۵۱ گروه آمریکایی به آن اشاره کرده اند، بر «مخالفت با تحریم‌هایی که اجرای برجام توسط هر یک از احزاب را مختل می‌کند، مانع از بازگشت ایالات متحده به پایبندی به برجام می‌شود، شهروندان ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع از رسیدن تولیدات پزشکی و بشردوستانه ضروری به ایران می‌شود» تاکید شده است.

«صدا‌های خانواده‌های آمریکایی»، «موسسه عربی آمریکا»، «اتحادیه کنترل تسلیحات»، «ورای بمب»، «مرکز پیشرفت آمریکا»، «مرکز سیاست بین الملل»، «دفاع مشترک»، «سیاست خارجی برای آمریکا»، «فدراسیون دانشمندان آمریکایی»، «موسسه امنیت جهانی»، «جی استریت»، «شورای ملی ایرانیان آمریکا»، «بنیاد صلح عصر هسته ای»، «اقدام صلح آمیز»، «پروژه امنیت ملی ترومن»، «کلیسای متحد مسیح»، «اتحاد برای صلح و عدالت»، «پیروزی بدون جنگ» و «دنیا فرای جنگ» جزو ۵۱ گروهی هستند که این بیانیه مشترک را امضا کرده اند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت در اقدامی که مخالفت جهانی از جمله اعتراض سایر امضاکنندگان برجام را در پی داشت، از این توافق هسته‌ای خارج شد. سایر طرف‌های برجام تاکید کرده اند که به توافق هسته‌ای پایبند می‌مانند.

خروج یکجانبه ترامپ از برجام و سیاست‌های وی درقبال ایران حتی مخالفت‌های شدیدی در داخل آمریکا برانگیخت و هنوز نیز ادامه دارد. در تازه‌ترین دور مخالفت ها، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران را کاملا اشتباه خواند و تاکید کرد که کاخ سفید باید قبل از خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران، با کشور‌های اروپایی مشورت می‌کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.