حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در یادواره گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند متعال را بابت حضور و تنفس در فصای انقلاب اسلامی شکرگزاریم، گفت: روحانیت شیعه مفتخر است به‌عنوان وارثان ائمه اطهار(ع) همواره سه وظیفه را انجام می‌دهد. شأن اول و محوری روحانیت زبان گویای دین بودن و زبان تبلیغ است. باور ما این است که اسلام دین ساکتی نیست و روحانیت سخنگو هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به وظایف تبلیغی روحانیت ، گفت: روحانیت نمی‌گذارد مردم دین را از سایرین اخذ کنند، چرا که سخنگویی دین وظیفه این قشر است. اقامه دین خدا مأموریت دیگر روحانیت است. سومین رسالت روحانیت نیز دفاع از دین خدا است. این دفاع در برابر هر نوع تهدید و تهاجمی تعریف می‌شود.

حاجی‌صادقی تأکید کرد: روحانیت سر و آبرو می‌دهد اما دین نمی‌دهد، تحقق این رسالت‌ الزاماتی دارد که روحانیت باید به آن آگاه باشد. باید انسان‌های دین‌شناس تربیت شوند تا اهداف روحانیت به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در تربیت دینی جامعه پیشتاز هستند اما امروز جامعه نیازهای جدیدی دارد و باید پاسخ‌های جدید داده شود. باور ما این است که قرآن برای تمام سؤالات پاسخ دارد و باید همه را به‌سمت قرآن رهنمون کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در اوضاع فعلی کشور و مشکلات اقتصادی باید به‌سمت اسلام و قرآن برویم. قرآن راه مقابله با دشمن و مشکلات اقتصادی را به ما آموخته است. قرآن می‌گوید که حل مشکلات با تکیه بر دشمن  ممکن نیست چرا که عامل اصلی تمام این مشکلات دشمنان ما است.

وی افزود: آیات صریح قرآنی وابستگی به دشمن را آتش می‌دانند و بر این اساس اگر به دشمن تکیه کردیم دیگر نباید از خدا انتظاری داشته باشیم.

‌حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات روحانیت، داشتن روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، گذشتن از جان و مال و دادن هزینه‌ها است. نظام ولایی و حضور در این نظام مستلزم پرداختن هزینه‌هایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه  در ادامه تصریح کرد: نظام اسلامی هزینه عزت و استقلال را می‌دهند اما نظام‌های طاغوتی هزینه نوکری و ذلت خود را پرداخت می‌کنند. امروز حزب‌الله و حماس هم هزینه عزتمندی خود را می‌دهند و این هزینه‌ها هیچ گاه هدر نمی‌رود.

وی گفت: شهادت برای روحانیت یک هزینه است و این هزینه برای کسی که به شهادت می‌رسد یک سرمایه بزرگ است. دین برای راهبری انسان آمده است و در این مکتب شهادت یک فیض عظیم است.

‌حاجی‌صادقی با اشاره به اجر شهید و شهادت، اضافه کرد: شهید به مقصد رسیده است و همه آنچه را در عبادات مختلف خدا به انسان می‌دهد، در مقام شهادت به شهید اعطا می‌شود چرا که به معبود رسیده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: شهدا احیاگر جامعه هستند و در آغاز دهه پنجم انقلاب هم شهادت این پاسداران مظلوم انقلاب را احیا کرد. شهید زنده است و زنده کننده است. وقتی دشمن در برابر دین خدا می‌ایستد، باید با همه آبرو، جان، مال و فرزندان در برابر دشمن بایستیم و این تفسیر منطق شهادت است.

وی با تذکر نسبت به نقشه دشمن برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم گفت: باید نگذاریم منطق شهادت در جامعه کمرنگ شود چرا که دشمن دریافته است افرادی در جبهه انقلاب می‌مانند که طالب شهادت هستند. امروز وظیفه حوزه‌های علمیه همین است‌.

حاجی‌صادقی  با تاکید بر اینکه مسئولان خدمت به مردم را فریضه و راه‌حل بدانند ، تصریح کرد: مسئولین باید قدر مردم را بدانند چرا که امسال در اوج فشار مردم بیشترین حضور را در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند و دشمن روی این موضوع تمرکز کرده بود. امت ما عادت کرده هرچه دشمنی‌ها بیشتر باشد حضورش بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد:  مشکلات با  نرمش در برابر کفار حل نمی‌شود؛ مسئولان باید برای به‌حرکت درآوردن سرمایه و منابع کشور تلاش کنند‌. تجربه کرده‌ایم که اعتماد به دشمنان هزینه‌های زیادی برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیت با تمام توان وقدرت در صحنه است، گفت: به جبهه استکبار و دست نشاندگان آنها توصیه می کنیم  اگر در برابر دین و نظام ما بایستند در برابر تمام دنیای آنان می‌ایستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.