حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای تشکل های حمل و نقل و راهداری جاده ای استان با وی افزود: کامیون داران از اقشار زحمت کش جامعه هستند که اگر مشکلات اقتصادی مسیر کسب درآمد آنها را مختل نکند، علاقه ای به صرف انرژی و زمان برای اعتراض های جمعی و طولانی مدت ندارند.

وی اظهار داشت: رانندگان کامیون و کامیون داران کشور را باید افرادی دانست که به واسطه نوع شغلی که دارند، نقش بسزایی در جا به جایی کالا و تامین نیازهای روزمره مردم ایفا می کنند و سلامت سیستمی که آنها در بستر آن مشغول فعالیت هستند، می تواند شرایط مطلوبی را در توزیع دقیق و سریع کالا در نقاط مختلف کشور ایجاد کند.

حجت الاسلام آل هاشم دلیل اصلی اعتراضات کامیون‌ داران را برآورده نشدن مطالبات صنفی آنها دانست و افزود: با رسیدگی به این موضوع شرایط عادی شده است اما آن چه مهم است این بود که چرا به خواسته صنفی اقشار مردم به موقع رسیدگی نمی ‌شود تا با این قبیل مسایل روبرو نشویم.

وی ادامه داد: قشر خدمتگزاری چون رانندگان در همه برهه‌های انقلاب، دلبستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند و در این اعتراضات نیز با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند که از آنها قدردانی می ‌کنم.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: باید به مسایل به حق صنفی مردم در وقت خود رسیدگی شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی حمل و نقل را یکی از اصلی ترین ارکان زیربنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق بخش اقتصاد ملی دانست و اضافه کرد: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان پذیر است و در حقیقت این بخش، نیروی محرکه توسعه به شمار می رود.

امام جمعه تبریز، کارآمدی و توانمندی حوزه حمل و نقل را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور دانست و ادامه داد: گستردگی منحصر به فرد فعالیت های بخش حمل و نقل، موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی را ممکن می کند و باید توجه داشت که در تجارت جهانی و حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، دریایی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی هستند.

براساس این گزارش، ۲۶ آذر ۱۳۶۱و در دوران دفاع مقدس حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بود که بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق، نگرانی هایی را برای مسئولان به وجود آورد.

امام خمینی (ره) در آن هنگام طی پیام تاریخی کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند که به دنبال این فرمان بسیج عمومی، کامیون داران صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی را به ثبت رساندند و این روز را در تاریخ کشور ماندگار کردند.

در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۶ آذر به عنوان «روز حمل و نقل» نامگذاری شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.