نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در جمع نمایندگان مستعفی گفت: مساله آب این استان ملی است و اگر اصفهان آب نداشته باشد تبعات آن برای کل کشور است. به گزارش «ایرنا» آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد افزود: ما مخالف انتقال آب به یزد نیستیم و بدون شک آبی که به استان اصفهان منتقل شود، به یزد هم می‌رود. بنابراین نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در مساله آب باید همکاری داشته باشند. وی گفت: سخنان من از باب نماینده ولی‌فقیه نیست؛ چراکه ما در کار اجرایی دخالت نمی‌کنیم، بلکه از باب مشورت و راهنمایی و به‌عنوان یک شهروند صحبت می‌کنم. وی با بیان اینکه مشکل استان اصفهان فقط مساله آب آشامیدنی نیست، تصریح کرد: درختان ۶۰ ساله اصفهان درحال خشک شدن است و تعجب می‌کنم سازمان محیط‌زیست که برای یک بوته در بیابان دلسوزی می‌کند؛ اما با وجود اینکه وضعیت درختان استان را می‌بیند و می‌داند، کاری انجام نمی‌دهد.

وی با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به استعفای نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: اگر متولی امامزاده، حرمت آن را نداشته باشد حرمتی باقی نمی‌ماند، جای سوال است که چرا آقای لاریجانی هیچ جلسه‌ای با دولت در مورد استعفای نمایندگان برگزار نکرد، رفتار آقای لاریجانی نسبت به نمایندگان استان خوب نبوده و به‌عنوان رئیس مجلس کاری انجام نداده است. همزمان علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر که خواستار بررسی استعفای نمایندگان اصفهان بود، ازبررسی این موضوع درجلسه روز گذشته هیات رئیسه مجلس خبرداد. همچنین رئیس مجلس قول داد موضوع استعفای ۱۸ نماینده استان اصفهان را طبق آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری کند.

نامه نمایندگان سه استان به سران قوا درباره آب

درهمین حال اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد از تهیه نامه‌ای خطاب به سران قوا و اعضای شورای‌عالی امنیت ملی درباره ورود به موضوع آب خبر داد. وی با بیان اینکه نمایندگان سه استان چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد درحال تهیه نامه‌ای برای سران سه قوه و شورای‌عالی امنیت ملی برای ورود به مساله آب هستند، با اشاره به اعتراضات نمایندگان استان اصفهان و عدم شرکت آنها در جلسه دیروز مجلس در اعتراض به موضوع آب، گفت‌: مسائل مرتبط به آب باید در جلساتی با حضور کارشناسان بررسی شود، قطعا نمی‌توان با برخی از رفتارها مسائل را به‌گونه‌ای پیش برد که نتایج آن برای کشور مشخص نباشد. باید در فضای توام با آرامش و بدون جار و جنجال موضوع را پیگیری کرد.