رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در ارتباط نزدیک با دولت هند قرار داریم تا نه تنها تسلیت خود را به دولت و ملت این کشور ابراز کنیم بلکه تاکید می‌کنیم که ما از هند که با تروریسم مواجه است به شدت حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: ما از پاکستان می‌خواهیم تا به طور کامل با تحقیقات در خصوص این حمله همکاری کند و هر کسی را که مسئول آن است به سزای کار خود برساند.

پالادینو گفت: آمریکا از زمان وقوع این حمله که در تاریخ ۱۴ فوریه رخ داد با هر دو کشور در ارتباط بوده است؛ حمله‌ای که گروه موسوم به "جیش محمد" مستقر در پاکستان مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

وی افزود: ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا به مسئولیت‌ها و وظایف تعیین شده‌شان در قطعنامه‌های شورای امنیت عمل و از ارائه پناهگاه‌های امن و حمایت از تروریست‌ها امتناع کنند.

هند پیشتر از پاکستان خواسته بود تا اقدام ملموس و مثمرثمری را علیه عاملان این حمله ترتیب دهد و پیشنهاد عمران خان، نخست وزیر پاکستان برای انجام تحقیقات در خصوص تمامی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی دهلی نو را رد کرد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند با فشار بسیاری از سوی حزب ناسیونالیست هند برای نشان دادن واکنش شدید به این حمله مواجه است؛ حمله‌ای که چند هفته پیش از آنکه وی برگزاری انتخابات سراسری را اعلام کند صورت گرفت.

آمریکا روابط رو به رشدی با هند در حوزه‌های مختلف از دفاع گرفته تا تجارت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.