سید عباس عراقچی در مراسم نکوداشت نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی، انتصاب «حمیرا ریگی» به عنوان سفیر ایران در برونئی را به مردم خون گرم سیستان و بلوچستان و همه مردم ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: انتصاب او به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی باعث افتخار ما در وزارت امور خارجه است و امیدوار هستیم وی همانطور که در سالیان گذشته نمونه یک خانم موفق در عرصه های سیاسی و اجتماعی بودند، در عرصه بین‌المللی هم به همان ترتیب موفق و الگویی برای جامعه و همچنین بقیه سفرا در خارج از کشور باشند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: به ریگی اطمینان می‌دهم وزارت امور خارجه به صورت کامل در خدمت او است و همکاران ما کمک و همراهی خواهند کرد تا وی در این ماموریت موفق باشند.

عراقچی تصریح ‌کرد: باعث افتخار خود می دانیم که فرصتی برای خانم‌های شایسته ایرانی فراهم کنیم تا بتوانند نماینده ایران در خارج از کشور باشند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفیر نماینده کشور در سایر کشورها محسوب می‌شود، اظهار داشت: ما خانم هایی که به نمایندگی از مردم بزرگ ایران در سمت نمایندگی حضور داشته و نماینده شایسته مردم ایران باشند، کم داشتیم و خوشحالیم که ریگی به عنوان دومین سفیر اعزام می‌شود و انشاءالله وی برای بقیه خانم ها هم راهگشا باشد.

 

وی خطاب به ریگی افزود: از طرف محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همه همکارانم در این وزارتخانه به شما تبریک می گویم و آرزوی موفقیت می‌کنم.

عراقچی در پایان یادآور شد که من در این مراسم به ریگی غبطه خوردم و واقعاً به مردم سیستان و بلوچستان که آنقدر خونگرم هستند، تبریک می‌گویم.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در حاشیه مراسم نکوداشت ریگی در ایوان شمس تهران گفت: در سطح ملی هر کس که شایستگی منصب سفیر را داشته باشد، انتخاب خواهیم کرد و دوستان دیگری هم از وزارت امور خارجه بودند که به دلیل شایستگی خودشان و تناسبی که با محل ماموریت داشتند، انتخاب شدند.

وی افزود: ریگی غیر از آنکه خانم و بلوچ است، در وهله نخست شایستگی شخصی خودش به عنوان مدیری موفق در جمهوری اسلامی از جمله آشنایی وی با مباحث بین المللی و محل ماموریتی که خواهند رفت و تناسبی که با آنجا دارد، باعث شد او را انتخاب کنیم. او میان نامزدهای دیگر که آقایانی هم جزو کاندیداها بودند در مجموع به عنوان فرد شایسته ای شناخته شدند و جناب رئیس جمهوری هم با اعزام وی موافقت کرد.

 مراسم نکوداشت &#۳۹;حمیرا ریگی، نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی&#۳۹; شامگاه دوشنبه به کوشش انجمن فرهنگی سیستان و بلوچستانی های مقیم تهران با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و محلی در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

ریگی دومین زنی است که پس از «مرضیه افخم»، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی انتخاب شده است.

این برنامه با حضور معصومه ابتکار، شهربانو امانی، مهناز افشار، ولی الله شجاع پوریان، عباس عراقچی، علی توسط هاشمی، ایرج افشار و سید محمود حسینی و... برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.