جعفر خوشرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت اشکان خورشیدی در دیدار پرسپولیس و پدیده در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: آقای خورشیدی بازی حساسی را قضاوت کرد و ۱۲۰ دقیقه به خوبی دوید. من یک نکته‌ای درباره مدیریت خورشیدی بگویم. برای قضاوت یک بازی خوب چند آیتم مهم است که بیشترین نمره را از سوی ناظران دریافت می‌کند. این آیتم‌ها کنترل بازی و اجرای قانون است که خورشیدی در هر دو آیتم به خوبی عمل کرد. آمادگی جسمانی او خوب بود و گوش به زنگ بود و ارتباط خوبی با کمک‌هایش داشت.

این کارشناس داوری افزود: آقای اشکان خورشیدی در تصمیم‌گیری اعتماد به نفس کامل داشت. رفتارش با بازیکنان متکبرانه نبود و سعی کرد در طول بازی خطاها را نگیرد و اجازه ادامه بازی دهد. عیار داور در ۲۰ دقیقه اول مشخص می‌شود. او در همان دقایق نشان داد که کم سوت است و تا آخر همین رویه را در پیش گرفت. همچنین من چاشنی سیاست را در قضاوت او دیدم. من فکر می‌کنم این مدل قضاوت را همه مسئولان دوست دارند. در کل به نظرم خورشیدی روز خوبی را گذراندند.

او درباره صحنه مشکوک به آفساید روی گل نخست پدیده توضیح داد: به نظرم آقای ابوالفضلی در گل اول پدیده بسیار باهوش عمل کرد و میلیمتری اجازه بازی داد. این نشان داد که داوران بازی اعتماد به نفس کامل و خوبی دارند.

خوشرو در ادامه درباره خروج بیش از حد بیرانوند در ضربات پنالتی بیان کرد: به جز پنالتی‌ای که خود بیرانوند مهار کرد و زیاد جلو نیامد در باقی صحنه‌ها خروجش کمی زیاد بود به خصوص که در ضربه سوم پنالتی بیش از حد جلو آمد و باید این پنالتی تکرار می‌شد. اصلا جای بیرانوند آن‌جا نیست.

او درباره کارت زردی که بهنام برزای پس از تبدیل کردن پنالتی نخست پدیده به گل دریافت کرد گفت: احتمالا وسط زمین اتفاقی افتاد که کمک‌ها به او گفتند. شاید این بازیکن حرکت تحریک آمیزی انجام داده که با توجه به فاصله زیاد خورشیدی با او، کمک‌ داوران این موضوع را به داور بازی انتقال دادند.

این پیشکسوت داوری ادامه داد: همه دوست داشتند این بازی بدون کارت‌های زیاد و بدون داستان برگزار شود. اگر خورشیدی می‌خواست قانون صرف را برقرار کند باید کارت‌های زیادی می‌داد اما او در سن ۴۰ سالگی به پختگی کافی رسیده و با سیاست قضاوت کرد. خورشیدی یک سال، یک سال و نیم است که قضاوت‌های خوبی داشته و فهمیده که در ایران چه نوع قضاوتی مورد قبول قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.