محمود واعظی شامگاه امروز شنبه در دیدار فعالان تشکل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان هرمزگان گفت: برگزاری این جلسات با هدف انتقال نظرات فعالان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران  به رئیس‌جمهور برای اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای توسعه بیش از پیش استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد پیشرفت‌ها و تحولات خوبی در بخش‌های مختلف استان هرمزگان هستیم، گفت: پیش از انقلاب و بعد از آن به‌دلیل آن‌که در نیروی انسانی سرمایه‌گذاری درستی انجام نشده، نتوانسته‌ایم به توسعه مد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: امروز خوشبختانه دولت توجه بسیار خوبی به استفاده از نیروی انسانی بومی دارد که به واسطه آن توانسته‌ایم در ۶ سال گذشته در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته باشیم.

واعظی با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در بخش‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: سال‌های اخیر در این استان شاهد توسعه کشاورزی هستیم و این در حالی است که کشور توانسته در بخش کشاورزی رشد خوبی داشته باشد و این به‌خاطر حمایت‌های دولت، همت کشاورزان و استفاده صحیح از منابع آب و خاک است و موجب شده در بسیاری از محصولات افزایش تولید ۴ تا ۵ برابری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش تولید محصولات دریایی گزارش‌ها نشان‌دهنده تحولات بسیار خوبی است، اظهار داشت: امروز شاهد گسترش مزارع تولید و پرورش ماهی در دریا هستیم که این می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند. این استان گام‌های بسیار خوبی در راستای پرورش میگو برداشته که می‌تواند موجب افزایش صادرات این محصول و ارزآوری برای کشور باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: با تقویت زیرساخت‌های استان، بکارگیری نیروهای بومی، ایجاد تحرک بیشتر در حوزه اقتصاد و حمایت از بخش‌خصوصی، شاهد جهش و پیشرفت و توسعه روزافزون استان در همه عرصه‌ها خواهیم بود.

واعظی با اشاره به اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی یکی از سیاست‌های جدی دولت و مورد پیگیری رئیس‌جمهور است، گفت: دولت قرار نیست بنگاه‌داری کرده و وارد  رقابت با بنگاه‌های خصوصی شود بلکه معتقدیم دولت باید در راستای سیاست‌گذاری، نظارت، هدایت و حمایت از بخش‌خصوصی گام بردارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه واگذاری امور به بخش‌خصوصی به‌واسطه اینکه اقتصاد کشور همواره در اختیار دولت بوده، ابتدا با مشکلاتی مواجه است، افزود: بخشی از بدنه میانی دولت به‌خاطر برخی تصورات نادرست، با این کار مخالفت می‌کنند در صورتی که قدرت در نظارت، کنترل و هدایت مناسب است.

واعظی با اشاره به اینکه امروز کشور با تحریم‌های بسیار سختی مواجه است، گفت: آمریکا از همه توان خود استفاده می‌کند تا با تحریم اقتصادی و اعمال فشار، نارضایتی ایجاد کرده و با ایجاد شکاف میان مردم و دولت، بتواند به اهداف خود برسد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران در ۴۰ سال گذشته همواره ثابت کرده وقتی با نقشه دشمن مواجه می‌شود، حماسه‌هایی مانند ۲۲ بهمن را می‌آفریند و تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

واعظی با اشاره به حضور گسترده و شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور  اظهار داشت: ملت ایران برخلاف تبلیغ دشمنان و اظهارات آنان به این دلیل که نظام، انقلاب و دولت را از خود می‌دانند، در راهپیمایی ۲۲بهمن به صحنه آمده و به‌طور گسترده حضور پیدا کردند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران نظرات و خواسته‌های خود را به روشنی با مسئولان مطرح می‌کند، گفت: رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیأت دولت پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت ایران را موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت مسئولان کشور دانست و بر تلاش بیشتر برای حل مشکلات تأکید کرد.

واعظی با بیان اینکه بخش‌خصوصی و فعالان اقتصادی می‌توانند با تلاش خود تحریم دشمنان را دور بزنند، گفت: بخش‌خصوصی این قابلیت و ظرفیت را دارد که با تلاش بیشتر در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد گام بردارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور حضور بخش‌خصوصی و شرکت‌های ایرانی را در بازارهای کشورهای منطقه حائز اهمیت دانست و افزود: صادرات محصولات ایران بسیار مهم است و باید از فعالان اقتصادی، کارفرمایان و بنگاه‌های تولیدی حمایت کنیم.

واعظی با اشاره به ضرورت نیاز کشور به توسعه اشتغال به‌ویژه برای جوانان تحصیلکرده افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه گردشگری می‌تواند کمک خوبی به افزایش نرخ اشتغال در کشور داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان محلی، حذف و اصلاح قوانین دست و پاگیر و رفع موانع و مشکلات در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور تأکید کرد.

پیش از سخنان واعظی، تعدادی از فعالان اقتصادی استان هرمزگان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در راستای رفع مشکلات و تسهیل در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی این استان در بخش‌های مختلف بیان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.