علی مطهری در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در خلال صحبت‌های محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به طور مرتب از نمایندگان می‌خواست جلسه علنی را ترک نکنند.

وی ضمن تاکید به مأموران گیت خروج صحن مجلس از نمایندگان خواست جلسه را ترک نکنند.

تعداد نمایندگان حاضر در جلسه در این لحظه به ۱۹۴ نماینده رسیده بود که با پیگیری انجام شده هیأت رئیسه این عدد در لحظه به رأی گذاشته شدن کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۸ به بیش از ۲۱۰ نماینده رسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مسؤولیت ورود و خروج نمایندگان به شما سپرده شده است، نمایندگان چرا صحن را ترک می‌کنند؟

امیرآبادی نیز در دفاع از خودش گفت: بنده اجازه خروج نمایندگان را ندادم.

مطهری گفت: برخی نمایندگان می‌خواهند کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۸ رأی‌گیری نشود و آبستراکسیون کنند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۸ با بیان اینکه در صورت رد کلیات بودجه و ارائه بودجه سه دوازدهم امکان افزایش ۲۰ درصدی حقوق هم وجود ندارد، گفت: دولت اجازه این کار را پیدا نمی‌کند و باید برای افزایش حقوق‌ها تا برج چهار صبر کرد؛ علاوه بر این ما در کمیسیون تلفیق مستمری بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دادیم ولی اگر بودجه سه دوازدهم بیاورند این عدد به سال ۹۷ برمی‌گردد.

تاجگردون با تاکید بر این که نمی‌توان در مورد بودجه سیاسی حرف زد گفت: بودجه مربوط به دخل و خرج است و موضوع زندگی مردم است. دشمن به دنبال یک سری فشارها بر ما است. هدفش این است به معیشت مردم فشار بیاورد تا مردم اذیت شوند. دولت گفته می‌خواهد ۱۴ میلیارد دلار به کالاهای اساسی دهد؛ اگر ما با این مخالفت کنیم چطور می‌توانیم با فشار مردم روبرو شویم؟ علاوه بر این در بودجه ۹۸ اختیاراتی به دولت دادیم و برخی محدودیت‌های عملی را برداشتیم و فضا را باز کردیم که اگر کلیات رد شود همه چیز به سال ۹۷ برمی‌گردد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اهمیت بخش دفاعی در کشور اظهار کرد: ممکن است کسی خوشش بیاید یا نه اما اگر خلائی در این حوزه وجود دارد ما باید آن را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به مناسب چهلمین سال پیروی انقلاب اضافه کرد: ایشان عملاً می‌گویند به چهل سال بعد توجه کنیم؛ آن وقت ما در اولین حرکت می‌خواهیم نه به یک سال بلکه به سه ما آینده نگاه کنیم. ما باید مقدورات جامعه را ببینیم و به آن توجه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.