سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز (یکشنبه‌) فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت‌: این جلسه با حضور آقای نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان برگزار شد.

وی در این باره توضیح داد: نمایندگان درباره برنامه‌های آقای نمکی در مورد برقراری عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی، نحوه تعامل با مجلس شورای اسلامی، اعتبارات حوزه سلامت، مدیریت اقتصاد حوزه سلامت و برقراری عدالت در توزیع امکانات سوالاتی را مطرح کردند. همچنین آنها از آقای نمکی خواستند درباره نحوه ادامه طرح تحول سلامت، پزشک خانواده‌، اجرای قوانین برنامه توسعه نیز توضیحاتی را ارائه کند.

نقوی حسینی در ادامه افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت در این جلسه عنوان کرد که تربیت نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم است که مغفول باقی مانده است و ما در این زمینه برنامه داریم. ما پرستار نداریم و در این رشته فوق لیسانس تربیت می‌کنیم. همچنین حوزه سالمندی در کشور هم باید به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مورد اشاره وزیر پیشنهادی این بود که طرح تحول سلامت نظام اقتصادی ندارد که باید با نظام اقتصادی شفاف و تأمین زیرساخت‌های لازم اجرا شود. آقای نمکی گفت که سال آینده، سال امیدواری‌های بی پایه و کاذب نیست و باید حمایت از بیماران خاص و جذب مشارکت بخش خصوصی و حفظ پزشکان در مناطق محروم را به عنوان یک اولویت قرار داد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که وزیر پیشنهادی بهداشت تعامل با مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید دانست، افزود: وزیر بهداشت این توضیح را داد که بدون این که خواسته باشد وارد این مسئولیت شده است، اما قطعاً در ادامه راه با انگیزه خدمت به محرومان و مناطق نیازمند خدمت کارش را انجام می‌دهد و امیدوار است که نمایندگان در این مسیر حرکت کنند.

وی در جمع بندی خاطر نشان کرد: در پایان این جلسه رأی‌گیری از نمایندگان عضو فراکسیون صورت گرفت و قرار شد که فراکسیون به آقای نمکی رأی مثبت در جلسه رأی اعتماد دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.